هدف ما این است که جامعه ای شبیه مدینه‌النبی داشته باشیم

به نقل از سایت اخبار  قرآن و متون دینی ، اسلام در جهان :    

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیست و سومین آیین تکریم از خادمان قرآنی که شامگاه دیروز ۲۹ بهمن ماه در هتل پارسیان انقلاب برگزار شد گفت: توفیقی است که در آیین تکریم خادمان قرآن هستم و تشکر می کنم از کسانی که بنده را به عنوان خادم افتخاری این کتاب آسمانی دانستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: قرآن به عنوان کتاب الهی تمایزات گوناگونی نسبت به کتاب عادی دارد و این کتاب را به گونه ای دیگر قرار می دهد. ما لیست و فهرستی از آداب ظاهری با قرآن داریم و این نشان می دهد ارتباط انسان با این کتاب موثر است.

صالحی افزود: در آداب ظاهری آمده است که قاری چگونه بنشیند و چگونه تلاوت کند اینها به عنوان آداب ظاهری قرآن توصیه شده است اما در کتاب های دیگر اینگونه نیست که قرائت و تلاوت سهمی داشته باشد. تلاوت به معنای لغوی در فهم کتاب تاثیری ندارد و گاهی می تواند مخل باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این کتاب آسمانی میخواهد آنچه که در ظاهر است با فهم در معنا ارتباط برقرار کند.در قرآن اگر  بهتر بفهمید باید آن را بخوانید و اگر می خواهید بیشتر بفهمید با ترتیل خوش به قرآن نزدیک شوید.

صالحی با تاکید برآیه قرآن «ذلک الکتاب لاریب فیه» افزود: در ظاهر باید مناسباتی با کتاب برقرار کرد. در حوزه ارتباط با مفاهیم و حقایق قرآنی این فهرست بلند بالاتر خواهد بود و بدین جهت قرآن از کتب دیگر متمایز می شود.

وی ادامه داد: حلقه ارتباطی با کتاب های دیگر ذهن است و حلقه ارتباطی با قرآن جان است. قرآن بر جان، نور می زند اما ذهن آنچه می آموزد حجاب خواهد بود.

صالحی با اشاره بیست و سومین دوره تکریم خادمان قرآنی افزود: خادم قرآنی عنوان ارجمندی است که به پیامبراکرم(ص) به عنوان اولینش لقب داده شده است و ما به اندازه نزدیکی و دوری از وجود عظیم شان پیامبر نسبتی با آن برقرار می کنیم.

وی با تبریک به افراد منتخب در این همایش ادامه داد: به همه کسانی که این عنوان را دارند به جهت نزدیک شدن به مقام وجودی پیامبر(ص) تبریک می گویم و افتخار می کنیم در چهلمین سالگرد پیروزی جمهوری اسلامی تحرکات و اتفاقات بسیار عظیمی در این نظام در خدمت به قرآن افتاده است.

صالحی با درود به روح بنیانگذار جمهوری اسلامی که دریچه های بزرگی را جهت خدمت به قرآن گشود، افزود: آنچه را باید برای تحقق آرمان های قرآنی پیمود بسیار زیاد است اما تاکنون نیز به صدف های قرآنی بسیار نزدیک شده ایم.

وی در پایان افزود: ظهور گوهر قرآن، بروز انسان و جامعه قرآنی است. اینکه از انسانها شبیه به پیامبر اکرم(ص) بسازیم و جامعه ای شبیه مدینه النبی داشته باشیم غایت و هدف ما است اما بی شک اگرچه با آن فاصله ای بسیار داریم اما فرصت های زیادی را جهت تحقق آن خواهیم داشت.

120
0 0

لینک های مفید

سنگ کف

لوازم یدکی رانا

ریمل چشم

کتاب های ادبیات استرالیا

بانک اطلاعات پزشکان کشور

$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });