افتتاح پنجمین استودیوی تخصصی ضبط آثار صوتی وتصویری قرآنی

به نقل از سایت اخبار  قرآن و متون دینی ، اسلام در جهان :    

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین افتتاحیه پنجمین استودیوی تخصصی ضبط آثار صوتی و تصویری قرآنی با حضور عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی عزیززاده، رئیس دبیرخانه کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی ترویجی، مدیر مؤسسه مهد قرآن و کارشناسان قرآنی در مؤسسه مهد قرآن تهران برگزار شد.

فقهی زاده در ابتدای سخنان خود بر لزوم توجه و اشاعه فرهنگ قرآنی بر اساس ظرفیت‌های هنری و نسبت به انتقال مفاهیم قرآنی با توجه به بسترهای رسانه‌ای و دیجیتالی تاکید کرد.

وی افزود: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به سیاست‌های ترسیم شده خود در حوزه حمایت‌ها از مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، تاکنون ٥ استودیو قرآنی در کشور افتتاح کرده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه برون داد و خروجی چنین استودیو هایی را سبب پویایی برنامه‌های مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت عنوان کرد و افزود: سعی ما بر آن است که گستره استفاده از این استودیو های قرآنی را علاوه بر صوت به تصویر هم گسترش دهیم تا بتوانیم در این راه برای حوزه قرآن و عترت اقدامات مثبت بیشتری انجام دهیم.

در ادامه این مراسم محمدمهدی عزیززاده ضمن بیان گزارشی از روند اجرایی سازی استودیو های قرآنی، اظهار داشت: این استودیو ها با تلاش گروه کثیری از از سیاست گزاران، مهندسان و فعالان قرآنی تأسیس شده است و امیدواریم که در آینده نسبت به اشاعه چنین استودیوهایی فرآیندی جدیدی را آغاز کنیم.

سپس محمد مهدی عزیز زاده رئیس دبیرخانه کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی، استودیو مهد قرآن مسجد آیت الله فومنی تهرانی را یکی از مجهزترین و استانداردترین استودیوهای ضبط آثارصوتی در تهران عنوان کرد.

محمدمهدی عزیززاده رئیس دبیرخانه کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی ضمن اشاره به افتتاح پنجمین استودیو تخصصی ظبط آثار صوتی و تصویری قرآنی در مهد قرآن تهران گفت: این استودیو ها براساس رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ایجاد بستر تولید آثار و محصولت فرهنگی ممتاز و جذاب تأسیس و همه مراحل طراحی و اجرای آن توسط مهندسان ایرانی انجام شده است و امیدواریم که در آینده با افتتاح استانداردهای جدید فصل جدیدی را در زمینه تولید آثار و محصولات صوتی تصویری قرآنی آغاز کنیم.

عزیززاده با اشاره به اینکه مراحل ساخت استودیو مهد قرآن از دوم فروردین ماه سال جاری و با استفاده از لوازم پیشرفته و حرفه‌ای آغاز شده است، عنوان کرد: ابعاد اتاق ضبط حدود ١٠٠ مترمربع و تجهیزات ارتفاع ٤ متر و ٣٠ سانتی متر می‌باشد که به شکلی استاندارد و با استفاده از کناف و زیرسازی پشم سنگ آکوستیک شده و تست‌های فنی کیفیت ساخت را با نتایج خوبی گذرانده است.

وی همچنین افزود: از برترین و معروف ترین برندهای تجهیزات صوتی مانند میکروفن‌های neumann،shure-akG , lexicon,schoeps دستگاه پالایش و تقویت صدا ropert neve و سیستم رایانه‌ای Mac pro و رمیکسر Yamaha در بخش تجهیزات این استودیو استفاده شده است.

وی در قیاس استودیو مهد قرآن با استودیو تبریز و قم گفت: سیستم صوتی این استودیو با اندکی تغییرات در نصب و راه اندازی و برنامه‌های بروز تکمیل و ١١٥ متر کابل سومر آلمانی برای اتصالات آن بکار رفته است.

وی در خاتمه یادآورشد: کنسول شرکت یاماها ژاپنی به همراه لوازم برای ضبط ٩ کانال میکروفن سیمدار و ٢ کانال میکروفن بی سیم به صورت همزمان در این استودیو مستقراست و کمتر استودیویی در تهران اکنون شرایط ضبط همزمان ١١ کاناله را داراست. همچنین بهترین دستگاه‌های پالایش نهایی صدا و مقادیری از نرم افزارهای پیشرفته از جمله برنامه Cubase pro برای تکمیل تولیدات و تحویل آن به مخاطبین در این استودیو نصب شده‌اند که قابلیت رقابت با تولیدات بین المللی در این حوزه را فراهم کرده است.

همچنین در ساخت این استودیو از سیستم پخش صدای بسیار پیشرفته کمپانی Genelec ،بهترین و معروفترین میکروفن‌های مورد استفاده در تمام دنیا و پیشرفته‌ترین هدفن های آلمانی، پاپ فیلترها و پایه میکروفن‌های بسیار بادوام استفاده شده است.

135
0 0

لینک های مفید

سنگ کف

لوازم یدکی رانا

ریمل چشم

کتاب های ادبیات استرالیا

بانک اطلاعات پزشکان کشور

$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });