مرحله استانی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن تا تیرماه پایان می یابد

به نقل از سایت اخبار  قرآن و متون دینی ، اسلام در جهان :    

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام «علی مقنی» مسئول بنیاد مسابقات قرآن کشور بااشاره به آغاز مرحله استانی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: این مرحله از ابتدای تیرماه آغاز شده و برخی استان‌ها این مرحله را به اتمام رسانده‌اند و در برخی نیز هم‌اکنون در حال برگزاری است، اما نهایتاً همه استان‌ها باید تا پایان تیرماه جاری رقابت‌های مرحله استانی را به اتمام برسانند.

رئیس بنیاد مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه در این مرحله ناظرانی برای نظارت و ارزیابی برخی مباحث فنی انتخاب شده اند، ابراز کرد: در بخش فنی همه داوران این مرحله با مشورت و نظر کارشناسی مرکز انتخاب می شوند.

وی ادامه داد: در بخش نظارت و ارزیابی این مسابقات، گروهی از افرادی که هم سابقه و هم از نظر فنی صلاحیت های لازم را دارند، شرکت کرده اند و جلسات متعددی برای تعیین شاخص های فنی برگزار شده است.

حجت‌الاسلام مقنی تأکید کرد: از پیش از برگزاری تا پس از اختتامیه، استان‌ها در ابعاد فنی، کیفی و تبلیغاتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و نهایتاً امتیازی به آنها اعطا می‌شود؛ این امتیاز با امتیاز بنیاد مسابقات جمع و این چنین نمره استان در این بخش مشخص می‌شود.

رئیس بنیاد مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه مسابقات خیلی دستخوش تغییر نمی‌شود و نظام مشخصی دارد، گفت: البته برخی نقاط ضعف قابل شناسایی و رفع و نیز نقاط قوت قابل تقویت است.

وی در پاسخ به این سوال که ممکن است استانی نصاب لازم را در این مرحله به دست نیاورد؟، بیان کرد: ممکن است برخی استان‌ها نسبت به استانداردهای پیش‌بینی شده، عقب باشند که لازم است برای رفع این مسئله برنامه‌ریزی و اقدام شود چنان که بعضاً عدم احاطه کارشناسانه و عدم توجیه برخی عوامل اجرایی مسابقات، سبب ضعف رقابت‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام مقنی درباره زمان‌بندی مرحله کشوری چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه، اعلام کرد: مرحله مقدماتی مرحله کشوری در بخش برادران و در رشته‌های تواشیح، اذان و دعاخوانی از دهم مردادماه در شهر مقدس قم برگزار می‌شود و در پی‌هماهنگی‌های انجام شده به صورت استدیویی است که از شبکه قرآن پخش می‌شود.

رئیس بنیاد مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه هم‌اکنون در حال گزینش داوران مرحله کشوری هستیم، گفت: مسابقات کشوری در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، اذان، دعاخوانی، تواشیح و رشته‌های معارف برگزار می‌شود.

وی درباره تقویم زمانی مرحله کشوری مسابقات قرآن در بخش خواهران، اعلام کرد: با تغییرات اعمال شده، رقابت‌های خواهران از ابتدای شهریورماه در رشته‌های تواشیح و دعاخوانی در شهر مقدس قم و در دیگر رشته‌ها به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مقنی ادامه داد: نفرات برتر بر اساس سهمیه‌بندی بنیاد مسابقات به این مرحله راه می‌یابند و طبق زمان‌بندی مشخص در رشته‌های مختلف با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی درباره تقویم زمانی مرحله نهایی رقابت‌های کشوری چهل‌ودومین دوره مسابقات کشوری سازمان اوقاف، ابراز کرد: راه‌یافتگان به این مرحله در بخش برادران از ششم تا ۱۰ مهرماه و در بخش خواهران از از ۱۱ تا ۱۷ مهرماه به میزبانی استان اصفهان، برای کسب رتبه‌های برتر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

حجت‌الاسلام مقنی درباره سهیمه پیش‌بینی شده برای بخش مقدماتی مرحله کشوری این مسابقات، خاطرنشان کرد: به تناسب رشته‌ها و استعدادهای استانی، بین ۵۰ تا ۷۰ نفر در هر رشته در بخش مقدماتی مرحله کشوری با یکدیگر رقابت می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود، جمعیتی نزدیک به یک هزار نفر را شامل شود. البته سهمیه استان‌ها و رشته‌ها متفاوت است، چنانکه در برخی رشته‌ها مثل اذان و دعاخوانی از هر استان فقط یک نفر به مرحله کشوری راه می‌یابد.

138
0 0

لینک های مفید

سنگ کف

لوازم یدکی رانا

ریمل چشم

کتاب های ادبیات استرالیا

بانک اطلاعات پزشکان کشور

$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });