تقویت محتواهای تولید شده قرآنی در جشنواره چلچلراغ آسمانی

به نقل از سایت اخبار  قرآن و متون دینی ، اسلام در جهان :    

به گزارش خبرنگار مهر، آئین اختتامیه نخستین جشنواره چلچلراغ آسمانی با حضور عبدالهادی فقهی زاده فقهی‎زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از معاونین و مدیران قرآنی کشور در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

فقهی‌زاده در ابتدای این برنامه با اشاره به چرایی ایجاد و برگزاری جشنواره تولید محتوای چلچراغ گفت: در قرآن کریم به بعثت پیامبران الهی، نزول قرآن کریم و ماجراهای متعدد فرستادگان خدا اشاره شده است. آنچه که از همه این اشارات قرآن برداشت می‌شود، توجه به انجام دادن عمل خداپسندانه است. یعنی آن چیزی که خدا به آن امر کرده و باید انجام دهیم، اما متأسفانه از اهداف این کتاب الهی بسیار دور هستیم.

فقهی‎زاده با بیان اینکه امروز در معاونت قرآن و عترت گفتگوهایی را برای پرداختن هرچه بیشتر به قرآن کریم شروع کرده‎ایم، گفت: به‌دنبال این هستیم تا اقدامات مشخص و روشنی را برای تبلیغ و تبیین مؤثر مبانی قرآنی و دینی در جامعه داشته باشیم. از این طریق به دنبال این هستیم تا مخاطبان بیشتری را درگیر مفاهیم قرآنی کنیم و نهایتاً آن‌ها را به این فعالیت‌ها برانگیزیم؛ لذا به این نتیجه رسیدیم که با به‌کارگیری هنر و ابزارهای نو از جمله فضای مجازی در ثمربخشیدن به تولید محتوای فاخر در فضای مجازی می‌توانیم این فعالیت را به بهترین شیوه خود اجرایی کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه اگر از عهده ترویج و تبلیغ صحیح آموزه‌های قرآنی در اقصی نقاط جهان برآییم، جامعه کثیری را با آموزهای دینی و قرآنی آشنا خواهیم کرد، گفت: قطعاً آنها با این آموزه‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، چراکه در واقع با پیام‌های فطری خودشان ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها تبعیت خواهند کرد.

وی در پایان این نشست در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: جشنواره چلچلراغ آسمانی یکی از جشنواره‌های موفق معاونت قرآن و عترت بوده است که بیش از شش هزار اثر به آن ارسال شده است.

فقهی زاده در خصوص خروجی نهایی و استفاده از برگزیدگان این جشنواره توضیح داد: عمده همتمان در برگزاری این جشنواره تقویت محتواهای ساخته شده قرآنی در قالب‌های فاخر و کوتاه بوده است تا امکان استفاده آنها برای مخاطبان عام فراهم کند.شبکه‌ها گوناگون و سازمان‌های سینمایی و شبکه‌های دیگر می‌تواند از آثار تولیده شده در این جشنواره استفاده کرده و در معرض مخاطبان قرار دهند. همچنین در سایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زمینه‌ای را فراهم خواهیم کرد تا محتواهای ساخته شده در آنجا بارگذاری و عرضه شود.

در پایان این برنامه، نفرات اول تا سوم هر کدام از بخش‌های منتخب آوانمای قرآنی، مستند مردمی، پونماییو موشن گرافی به ترتیب ٥٠ میلیون ریال، ٢٠ میلیون ریال و ١٠ میلیون ریال جایزه نقدی دریافت کردند و چهار فرد برگزیده بخش عمومی غنچه‌های آسمانی، هر کدام ٢٠ میلیون ریال جایزه نقدی دریافت کردند.

فراخوان جشنواره چلچراغ آسمانی از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد. همچنین بخش‌های مختلفی که مورد داوری قرار گرفته‌اند، عبارتند از: تولید کلیپ با مضمون آیات و روایات مرتبط با سبک زندگی کنونی، تولید انیمیشن یا موشن‌گرافیک که دارای پیام و محتوای متناسب و مرتبط با آیات و روایات باشد، ارائه فیلم‌های کوتاه و مستند با محتوای فعالیت‌های قرآنی، گزارش تصویری، گفت‌وگوی تصویری که به نوعی مرتبط با فعالیت‌های قرآنی باشد و در نهایت بخش غنچه‌های قرآنی که شامل تهیه فیلم از تلاوت قرآن، اذان و اقامه نماز کودکان و نوجوانان است.

132
0 0

لینک های مفید

سنگ کف

لوازم یدکی رانا

ریمل چشم

کتاب های ادبیات استرالیا

بانک اطلاعات پزشکان کشور

$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });