تعیین تکلیف ادغام اتحادیه های قرآنی تا یک ماه آینده

به نقل از سایت اخبار  قرآن و متون دینی ، اسلام در جهان :    

به گزارش خبرنگار مهر، تعیین تکلیف وضعیت ادغام دو اتحادیه قرآنی چندی پیش طی بیانیه ای از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، به هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی سپرده شد.

مهدی محمدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی در این باره به خبرنگار مهر گفت: این کار بنا بر حساسیت هایی که دارد زمان می برد.

وی ادامه داد: ماموریتی که شورای توسعه قرآنی بر عهده هیأت رسیدگی گذاشته است سنگین بوده و اجرای آن نیازمند کارشناسی دقیق است.

محمدی با تأکید براینکه وزیر ارشاد نیز بر این موضوع حساسیتی جدا گانه دارد، تصریح کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت های قرآنی را یک امر سازمانی نمی داند بلکه آن را فرا سازمانی و جهان شمول می‌دانند و ما نیز خدمت به قرآن را از افتخارات خود می‌دانیم.

مشاور وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی با بیان اینکه نباید بگذاریم اختلافات، شأن و منزلت قرآن را پایین بیاورد، ادامه داد: بنا برفرصتی که شورای توسعه فرهنگ قرآنی در اختیارمان قرار داده است امیدواریم تا یک ماه آینده تعیین تکلیف ادغام اتحادیه ها به سرانجام مناسبی برسد. در حال حاضر به نتایج خوبی رسیده ایم و با همکارانمان در هیأت رسیدگی به امور قرآنی در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و همچنین فعالان قرآنی خارج از وزارت ارشاد مشورت هایی انجام داده ایم.

دبیر هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقوله ادغام اتحادیه ها و صدور مجوز موسسات را جدا از هم دانست و اظهار داشت: صدور مجوز موسسات قرآنی اختیاراتی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به این هیات داده است، اما از آنجایی که مشغله ها و فعالیتهای این هیأت بسیار زیاد است، صدور مجوز را به معاونت قرآن و عترت تفویض کرده ایم و تفویض به معنای سلب اختیار نیست، کما اینکه پروانه صدور مجوز موسسات قرآنی با دو امضا به دست مدیران عامل می رسد که یکی از آنها امضای شخص معاون قرآن و عترت و یکی دیگر دبیر هیات رسیدگی به امور موسسات قرآنی است.

محمدی در پاسخ به اینکه ابهاماتی در خصوص تخصصی بودن این هیات در امور قرآنی مطرح است، افزود: شخصاً به عنوان دبیر هیأت امور مراکز فرهنگی در هیات امور قرآنی نیز عضو هستم. علاوه بر آن نیز در خصوص اظهارنظرهای تخصصی از معاونت قرآن و عترت و کارشناسان این عرصه بهره می بریم.

وی در پایان گفت: درصدد حل این مشکل هستیم. از آنجایی که این اختلافات در هر صنفی در عرصه هنر و دیگر عرصه های فرهنگی به وجود آمده است و این هیات آن را حل کرده است امیدواریم که این اختلاف به وجود آمده به جهت وجاهت قرآن آسان تر و با مسامحه مسئولین قرآنی بزودی پایان یابد.

124
0 0

لینک های مفید

سنگ کف

لوازم یدکی رانا

ریمل چشم

کتاب های ادبیات استرالیا

بانک اطلاعات پزشکان کشور

$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });