اصلاح سیاست و اقتصاد با توسعه فرهنگ دینی و قرآنی میسر می‌شود

به نقل از سایت اخبار  قرآن و متون دینی ، اسلام در جهان :    

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تجلیل از ۲۶۰ حافظ قرآن کریم موسسه بیت الاحزان با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، حجت الاسلام شاهسونی مدیر موسسه بیت الاحزان حشرت زهرا(س) صبح امروز در استهبان فارس برگزار شد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم که به منظور تجلیل از ۲۶۰ حافظ کل قرآن مؤسسه بیت الاحزان برگزار شده است، گفت: ممکن است این جلسه مربوط به قرآن باشد و ظاهراً ربطی به سیاست و اقتصاد نداشته باشد و شأن شما نیز همین است اما اگر می خواهیم اقتصاد درست شود باید فرهنگ اصلاح شود و اگر بخواهیم سیاست کشور درست شود باید فرهنگ دینی در این کشور رشد یابد.

 وی با تأکید بر اینکه صراط سیاسی و اقتصادی یک جامعه دینی درست است، گفت: در کشورهای زیادی منابع زیادی وجود دارد اما مناسبات مردم دینی نیست و در آن اختلاف طبقاتی وجود دارد و ظلم می شود البته در جامعه ما مشکلاتی هست اما بسیاری از مشکلات کشور ما به فرهنگ که زیربنای همه اینهاست بر می گردد و فرهنگ دینی می تواند آن را تغییر دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه حافظان قرآن را اشراف بهشت توصیف کرد و گفت: این محفل به دلیل اهمیت کار حافظان قرآن برپا شده است.

برپایی جشنواره تجلیل از حافظان قرآن یک حرکت فرهنگی است

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره گفت: این حرکت، یک حرکت فرهنگی است که باید بدان توجه شود و اصولاً کارهای بزرگ همیشه از جمع های کوچک آغاز می شود و کار کسانی که با بخشنامه کارها را انجام می دهند آنقدر ثمربخش نیست که از یک جای کوچک توسط مردم آغاز می شود به همین دلیل خیر و برکت در این کار زیاد است.

چیزی مهم تر از قرآن نداریم

لاریجانی با تأکید بر اینکه چیزی مهم تر از قرآن نداریم، گفت: حافظان قرآن در حقیقت به قرآن تمسک کرده اند به همین دلیل وارد راهی شده اند که سعادتمندی غایت آن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم در گرایش به دین به سه دسته تقسیم می شوند، گفت: یک دسته از روی ترس، دسته دیگر برای کسب فضائل اخلاقی و دسته سوم کسانی هستند که دین را فرا می گیرند و ورای این مسائل دنیوی، با یک امر متعالی مواجه شوند آن را می بینند و این نگاه انسان و ارزش های او را عوض می کند.

حاملان قرآن در مقابل زورگویان می ایستند

وی اظهار کرد: ممکلتی که رهبری اینگونه دارد اگر حامل قرآن باشد، دیگر دردسرهای مختلف در داخل کشور ندارد و در مقابل همه کسانی که زورگویی می کنند می ایستند و با هم متحد هستند.

لاریجانی تأکید کرد: مملکتی که حاملان قرآن در آن هستند به هم ستم و ظلم نکرده و کم فروشی و بداخلاقی نمی کنند و به هم تهمت نمی زنند و یک عرصه بسیار ارزشند و بزرگتری را می بینند و نگاهشان متعالی می شود.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه در چنین مملکتی دیگر والدین خود را به خانه سالمندان نمی گذارند زیرا نگاهشان متعالی است، گفت: کسانی که حاملان قرآن هستند، همسایگان خود را در می یابند، احسان می کنند و به افراد و بستگان خود سر می زنند و مشکلاتشان را می بینند و با ادب و تواضع راه می روند.

وی با تصریح اینکه خدا فرمود کسانی که مومن واقعی هستند با تواضع راه می روند، تأکید کرد: جامعه ای که اهل قرآن باشد در مقابل گستاخان سر تعظیم فرو نمی آورد.

لاریجانی در ادامه با اشاره به سخنان مدیر مؤسسه بیت الاحزان مبنی بر اینکه نمایندگان آینده مجلس از حافظان قرآن باشند، گفت: این افتخار ماست که نمایندگان آینده مجلس از حافظان قرآن باشند زیرا وقتی افراد حافظ قرآن زیاد می شوند قطعاً در عرصه های مختلف نقش ایفا می کنند و شعائر و همچنین روحیه های مردم را تغییر می دهند.

پیگیری مطالبات بیت الاحزان

وی همچنین گفت: مدیر مؤسسه بیت الاحزان از وزارت ارشاد و بخش های مختلف تقاضاهایی برای کمک به این حرکت داشتند لذا من هم از این دستگاه ها پیگیری مطالبات شما را خواهم کرد اما شما وجهه مردمی خود را حفظ کنید و نصیحت من این است که روی این کار بایستید و دیگران به شما کمک می کنند اما گردش کاری شما با مردم باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: زمانی راجع به روحانیت سخن می شد که روحانیت شیعه به این دلیل مستقل است که روی پای خودش ایستاده است و جنس کار شما هم روحانی است پس ساز و کارتان همین باشد.

در این مراسم نیز حجت الاسلام شاهسونی به بیان نکاتی پرداخت و گفت:

در این مراسم حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به بیان گزارشی از فعالیت‌های بیت‌الاحزان پرداخت و گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان برترین مؤسسه تربیت حافظان قرآن کریم کشور است و باحضور در عرصه حفظ قرآن در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن تلاش می‌کند، همچنین فعالیت‌های بیت‌الاحزان بیانگر اجرای موفق طرح‌های قرآنی است که به وسیله مردم اجرایی می‌شوند.

شاهسونی با بیان اینکه این مؤسسه تاکنون قریب یک هزار و ۹۰۰ حافظ کل قرآن کریم تربیت کرده است، گفت: این مؤسسه هم‌اکنون دارای ۱۸۵ شعبه در نقاط مختلف کشور است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در بخش پایانی سخنان خود خواستار توجه بیش از پیش مسئولان به فعالیت های قرآنی شد و گفت: برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی مسلماً نیاز به تخصیص بودجه‌های قرآنی است که امیدواریم مسئولان و نمایندگان مجلس به این مهم توجه داشته باشند.

در این مراسم که با اجرای محمد رضا پور معین برگزار شد حافظان قرآن دیگر کشورها از جمله عراق و پاکستان حضور داشته و  ۲۶۰ حافظ قرآن نیز تجلیل شدند  

195
0 0

لینک های مفید

سنگ کف

لوازم یدکی رانا

ریمل چشم

کتاب های ادبیات استرالیا

بانک اطلاعات پزشکان کشور

$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });