سعید عبدی قاری برتر تلاوت های مجلسی شد

به نقل از سایت اخبار  قرآن و متون دینی ، اسلام در جهان :    

به گزارش خبرنگار مهر، آئین اختتامیه چهاردهمین دوره تلاوت‌های مجلسی شامگاه دیروز ۲۰ دی ماه در سالن برج میلاد با حضور حناچی شهردار تهران، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران،

حجت الاسلام مازنی نماینده مجلس شورای اسلامی، مهدی قره شیخلو مدیر مرکز امورقرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد رسول الله (ص)، و دیگر مسئولین و شخصیت‌های قرآنی برگزار شد.

این مراسم که در ابتدا با یک ساعت تأخیر برگزار شد گروه تواشیح شمس الهدی به اجرای مراسمی آئینی پرداخت و سپس بعد از آن نیز سرود ملی جمهوری اسلامی ایران با ادای احترام به شهید قاسم سلیمانی پخش شد.

در ادامه با ذکر نوای کسری کاویانی در مدح سلطان علی ابن موسی الرضا (ع)، پرچم بارگاه نورانی و مضجع شریف سلطان علی ابن موسی الرضا (ع) گردانده شد و جمع حاضرین متبرک به عطر حریم امن امام هشتم شدند.

در ادامه احمد مسجد جامعی به بیان نکاتی پرداخت و گفت: جشنواره تلاوت‌های مجلسی تجربه جهانی برایش رقم زده شده که آکادمی‌ای تشکیل شده و بهترین‌ها را عضو کرده و همه در داوری تصمیم اتخاذ می‌کنند در چنین شرایطی باید به شیوه‌های جدیدی اندیشید و به مجموعه‌های قاریان در حوزه بررسی آثار در قالب چنین جشنواره‌هایی کمک کرد و می‌توانم بگویم این ایده در سال ۱۴۰۰ می‌تواند شکل نوینی را به خود بگیرد.

وی ادامه داد: ما عرصه‌های نوینی را در این سطح و شهر داشته باشم چرا که شهر تهران بنیان و اساس آن بر اساس قرآن بنا شده است. تهران شهر کوچکی بوده در کنار امامزاده اسماعیل و دربهای چوبی داشته است.

مسجد جامعی اظهار داشت: موقعی که تهران دورش دیوار می‌کشند به تعداد سوره‌های قرآن برج و بارو می‌سازند و ۱۱۴ برج و بارو پیرامون شهر ساخته می‌شود و در هر کدام یکی از سوره‌ها را قرار می‌دهند و زمانی که چنین مجموعه آثار قرآنی را بررسی می‌کردیم نوآوری و جدید بودن آن به اثبات می‌رسد.

وی در خصوص اینکه ایرانیان در قرائت آوازه‌ای بلند داشته‌اند گفت: در قرائت هم ایرانیان ید طولایی دارند یحیی ابن عباس در حوزه قرائت تعلیم گرفت که کاشانی بود و مکتب قرائت را در کوفه بنیان نهاد و اخیراً یکی از محققین یکی از لهجه‌های وی را مورد بررسی قرار داده است. همچنین ادامه دهنده سبک او یک نفر است که با دو نسل به دماوند می‌رسد و یکی از کارهایی که انجام می‌شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: از همان سالهای نخستین در کنار اصحاب پیامبر (ص) ایرانیان توانستند گوی سبقت را از بقیه بربایند و بدین نحو در سال ۱۴۰۰ امیدواریم ظرفیت‌ها را به وجود بیاوریم بشرطی که بتوانیم آن را پرورش دهیم.

مسجد جامعی با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی سرزمین ما همیشه پهلوانانی داشته که از حیثیت مردم دفاع می‌کردند و در ادامه پهلوانی‌ها سردارقاسم سلیمانی است، سرباز کسی که جان خودش را در راه عقیده و آرمان از دست می‌دهد سرباز کلمه ریشه دار و عمیق است و فهم عمیقی که در مطالعه تاریخ داشته را نشان می‌دهد و تواضع بسیار زیاد را نشان می‌دهد که لقبی را در سنگ قبرش ننویسند.

وی ادامه داد: قرآن و اهل بیت جز جدایی ناپذیر فرهنگ ایرانی است و سردار شهید تمام این ویژگی‌ها را داشت و در ذاتش بروز پیدا می‌کرد و این اصلی بود که در سلوکشان می‌دیدم و برای همه درگذشتگان که در محضر قرآن و برای قرآن جنگیدند و نبرد کردند روحی آرام از خداوند منان آرزومندیم.

در ادامه این مراسم داوران به جایگاه اصلی رفته و مسابقات از بین پنج منتخب آغاز شد.

قاسم مقدمی، حمید شاکرنژاد، سید جواد حسینی، سید کریم موسوی، امین پویا، وحید نظریان از جمله داوران این فینال انتخاب قاری برتر مردمی تلاوت مجلسی بوده است.

اولین شرکت کننده مهدی سعادتی بود و آیاتی چند از کلام الله مجید را تلاوت نمود سپس ابراهیم تبسم چهره قسمتی از آل عمران را قرائت کرد و حسین بیات به تلاوت آیاتی از سوره نمل پرداخت که تحسین تمام حضار را در پی داشت.

احترام شهردار به قرائت قرآن

در حین تلاوت حسین بیات نیز حناچی شهردار تهران هم به سالن اصلی برج میلاد ورود کرد اما به حرمت تلاوت قرآن تا چند دقیقه پشت درب ایستاد تا تلاوت این قاری که با تحسین حاضران همراه شده بود به اتمام برسد.

سپس مصطفی راغب خواننده آئینی کشور به اجرای سرود پرداخت و حناچی در بیان سخنانی کوتاهی گسترش فرهنگ قرآنی را وظیفه همگانی دانست.

حناچی افزود: این فرهنگ را باید بیشتر درجامعه بگسترانیم وظیفه همه ماست قرآن سند وحدانیت ماست وهم لحن و صوت و مفاهیم قابل درک و گسترش برای جوانانمان باشد.

تجلیل از مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد رسول الله (ص) به رسم خدمات ارزنده به جامعه قرآنی و آثار فاخر قرآنی و اهدای تندیس جشنواره و یک جلد کتاب الله مجید به ایشان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

سپس نفرات برتر در مراحل استانی و کشوری نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

در ادامه بعد از اجرای تواشیح در قالب اربعین توسط سید کریمی موسوی، نقاشیان رئیس این جشنواره به بیان نکاتی پرداخت و گفت: رونق بخشیدن به یک محفل قرآنی در فضایی که به فجر قرآنی نزدیک می‌شویم. به حمدالله امروز واقعه مهم قرآنی جامعه عمل پوشید و توانستیم این مجلس باشکوه را برگزار کنیم امیدواریم قرآن بتواند در فضای آغشته از قرآن هدایت یکایک ما را به عهده بگیرد. دل دادن ما به قرآن دل دادن به انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی قرآن را در این کشور و در کل منطقه احیا کرد. خرسندم که در طول چهار ساله گذشته از ۹۵ تا کنون مراسم جشنواره‌های تلاوت مجلسی را برگزار کنیم جشنواره تلاوت‌های مجلسی قدم اول ماست که به همه تنوع تلاوت‌ها و حفظ کل قرآن دست یابیم. البته در مسابقات بین المللی بهترین قرائت را داشته‌ایم اما جشنواره تلاوت مجلسی زمینه بستر سازی این گونه جشنواره‌ها در کشورهای منطقه فراهم کرده است.

در نهایت با اعلام نفرات برتر تعداد یک میلیون ۳۴۶ هزار و ۴۰۰ نفر در رأی گیری انتخاب قاری شرکت کردند.

سعید عبدی به عنوان قاری برتر تلاوت‌های جمهوری اسلامی با بیش از ۳ هزار رأی مردمی و رأی هیأت داوران انتخاب شد.

160
0 0

لینک های مفید

سنگ کف

لوازم یدکی رانا

ریمل چشم

کتاب های ادبیات استرالیا

بانک اطلاعات پزشکان کشور

$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });