«اسلام و قرآن» تأملی ساده برای شناخت کلام‌الله مجید

به نقل از سایت اخبار  قرآن و متون دینی ، اسلام در جهان :    

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: «اسلام و قرآن» کتابی است که بانام دوم ۴۰ سخنرانی در معرفی اسلام به زبان ساده به قلم و کوشش استاد حسینعلی راشد و به همت انتشارات اطلاعات به چاپ رسیده است این کتاب را می‌توان یکی از ساده‌ترین کتاب‌ها برای شناخت دین مبین اسلام و کلام‌الله مجید برای رهروان طریق الهی دانست که خوانش آن بسیار می‌تواند لذت‌بخش باشد.

این کتاب مشتمل بر ۳۸۶ صفحه در ۴۰ بخش گردآوری‌شده و مؤلف سعی دارد در هر بخش به یک جنبه از اسلام و قرآن مجید بپردازد تا مخاطب را با خود در این شناخت همراه سازد.

معنای دین، تعریف دین اسلام، ایمان به غیب، مطالب قرآن، خلاصه‌ای از اسلام، یکی از نتایج دین، سیاست اسلامی، عقل و عشق، مبدأ ایمان، ماهیت دین و … ازجمله بخش‌ها و فصل‌های این کتاب هستند.

«اسلام و قرآن» درواقع سخنرانی‌هایی است که استاد حسینعلی راشد در طول عمر بابرکت خویش درباره اسلام و معرفی آن به زبان ساده داشته‌اند که مانند کتاب‌های مشابه ازاین‌دست همچون آثار دکتر علی شریعتی، شهید مطهری و … به سبک سخنرانی روایت شده‌اند و این امر می‌تواند جذابیت کتاب را دوچندان کند هرچند برخی معتقد هستند که این روش تألیف کمی قدیمی است اما در همراهی مخاطب با زبان ساده بهترین روش و گویاترین آن‌ها است که همچنان طرفداران خود را دارد.

«اسلام و قرآن» دارای مؤلفه‌ها و ویژگی‌های بسیاری است اما استفاده مداوم از روایات و آیات قرآن کریم و ذکر تمثیل‌ها و قصص قرآنی در کنار آیات توانسته به جذابیت این اثر بیفزاید.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

... همین دین که در حکم روزه آن‌همه طبقات را مستثنا می‌کند و شکل نماز را برحسب اقتضای احوال و توانایی اشخاص تغییر می‌دهد و در هیچ حکم دیگر از احکامش ذره‌ای حرج و ضرر به کسی وارد نمی‌سازد در یک مورد هست که می‌گوید جان و مال افراد باید در آن مورد فدا شود و آن هنگامی است که خطری متوجه جامعه شود که در این صورت جز بیمار و کور و لنگ احدی مستثنا نیست و باید همگی به دفاع از جامعه و حفظ و صیانت مردم بپردازند...

... در این عالم لذت و رنج باهم آمیخته است و نه لذت خالص است و نه رنج خالص و هر دو موقت هم هستند و پایدار نیستند غیرازاین عامل دوعالم است یکی از لذت محض به نام بهشت و یکی از رنج محض به نام جهنم که هر دو پایدار و جاوید است و هر که وارد آن‌ها شد بیرون آمدنی نیست و کسانی که فعلاً در این جهان و در این زندگی سعی کنند که روح خود را از صفات پاکیزه سازند و به اخلاق نیک آراسته گردانند و سعی کنند که خود را از کارهای بد بازدارند و کار نیک کنند و خدا را بشناسند و پرستش کنند و به خلق خدا خیر برسانند جایگاه آن‌ها پس از این جهان فانی و لذت موقت آمیخته به رنج این جهان، آن عالم پرنعمت و سراسر آسایش و بهشت است که همواره در آن جاویدند و…

148
0 0

لینک های مفید

سنگ کف

لوازم یدکی رانا

ریمل چشم

کتاب های ادبیات استرالیا

بانک اطلاعات پزشکان کشور

$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });