ورود جدی نوجوانان قرآنی به عرصه های اجتماعی در طرح اسوه

به نقل از سایت اخبار  قرآن و متون دینی ، اسلام در جهان :    

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی میرزا جانی معاون شورای عالی قرآن و دبیر طرح ملی اسوه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور خبرنگاران امروز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه برگزار شد گفت: در طرح اسوه، رشد محسوس شخصیتی و معرفتی قاریان برای ما اصل است و همچنین ورود به عرصه‌های اجتماعی حافظان و قاریان نیز از دیگر مواردی است که ما بر روی این موضوع هدف گذاری داشته‌ایم.

وی با اعلام اینکه نوجوانان در سال گذشته در سطح استان گلستان به ارائه محافلی پرداخته‌اند گفت: نوجوانان عزیز وارد عرصه‌های جدی می‌شوند به عنوان مثال دوره‌ای در مناطق سیل زده استان سیل زده گلستان آق قلا و گمیشان داشتیم که حافظان و قاریان نوجوان حضور پیدا کردند و تلاوت‌های مختلف همراه با محافل قرآنی برگزار نمودند که این حضور می‌تواند نوید دهنده تربیت و پرورش نسل پای کار انقلاب است.

میرزاجانی به اهمیت و نقش آفرینی اعضای طرح اسوه اشاره کرد و گفت: کسب رتبه‌های در مسابقات ملی و بین الملی، دریافت گواهینامه طرح ارزیابی قاریان و مدرسان، تلاوت در شبکه‌های صدا و سیما و توفیق حفظ کل و یا اجزایی از قرآن در طول توسط قاریان در فرایند هشت سال و تلاوت تعدادی از حافظان و قاریان در محضر مقام معطم رهبری از جمله عوامل موفقیت و نقش آفرینی اعضای این طرح است.

وی با اعلام اینکه این طرح در بستر امکانات و فضای مجازی از یک سال قبل خوش درخشیده است گفت: طرح اسوه توجه جدی نسبت به استفاده و امکانات مجازی دارد که این در برگزاری جلسات به صورت برخط و نظم خاصی به صورت هفتگی به صورت مجازی برگزار می‌شود خود را نشان داده است. طرح اسوه یکی از مجموعه‌های پیشگام از بهره مندی امکانات مجازی است که پیش از شیوع کرونا و محدودیت‌ها آن را دنبال کردیم.

دبیر طرح اسوه با اعلام دو سالانه بودن جذب گفت: طرح اسوه هر دو سال یکبار فراخوان جذب را منتشر می‌کند و امسال نیز این موضوع در جریان است و قاریان و حافظان نخبه زیر ۱۲ سال به نشانی طرح اسوه مراجعه کنند و ضوابط را مطالعه و ثبت نام نمایند.

میرزاجانی در این خصوص تاکید کرد: قاریان نوجوان می‌بایست یکی از قطعات تلاوت تحقیق را تقلید و حافظان نوجوان نیز یکی از قطعات تلاوت ترتیل را تقلید کرده و ارسال کنند و بعد از اتمام فرصتی که در نظر گرفتی آثار توسط اساتید بررسی شده و حافظان و قاریان بعد از یک مصاحبه حضوری مجوز حضور در یک دوره آزمایشی دو ترمی را گرفته و اگر توانمندی و کیفیت همراهی ارزیابی شود به عضویت دائمی طرح اسوه در خواهند آمد.

132
0 0

لینک های مفید

سنگ کف

لوازم یدکی رانا

ریمل چشم

کتاب های ادبیات استرالیا

بانک اطلاعات پزشکان کشور

$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });