بیش از۱۵۰گروه جهادی قرآنی درایام شیوع ویروس کرونافعالیت داشته اند

به نقل از سایت اخبار  قرآن و متون دینی ، اسلام در جهان :    

به گزارش خبرنگار مهر، با شیوع ویروس کرونا در جهان و کشورمان ایران و درگیر شدن کادر درمان و پزشکان و پرستاران و نمود کمبودهایی در این حوزه گروه‌های جهادی وارد میدان عمل شده و با تمام توان و امکانات خود به یاری بیماران و اقشار ضعیف و بیماران پرداختند. در همین راستا حامد احمدوند مسئول گروه‌های جهادی قرآنی دارالقرآن سازمان بسیج در خصوص فعالیت گروه‌های جهادی قرآنی در ایام ویروس کرونا در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با ورود گروه‌های جهادی به عرصه‌های سازندگی و خدمت رسانی و فعالیت‌های جهادی تخصصی، دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین گروه‌های جهادی تخصصی قرآنی خود را در قالب گروه‌های فرهنگی-قرآنی و اعتقادی تشکیل، راه اندازی و تقویت نمود.

احمدوند ادامه داد: گروه‌های جهادی قرآنی متشکل از فعالان عرصه قرآنی اعم از دانشجویان، طلاب، دانش‌آموزان، اساتید و نیز مدیران و مسئولان می‌باشند که با توجه به ظرفیت‌های هر یک از اقشار و نیز میزان محرومیت منطقه هدف، در بازه‌های مشخص بصورت تجمیعی و مستقل یا تداومی که اغلب در ایام تابستان برگزار می‌شود به خدمت رسانی می‌پردازند.

وی با اعلام اینکه اهداف اردوهای جهادی قرآنی در کلام مقام معظم رهبری متبلور است اضافه کرد: در کلام رهبری این گونه است که فرموده‌اند: شما اگر درس قرآن هم آنجا ندهید، خود حضور یک جوان متدین و متشرع، در یک مجموعه روستایی، در بین جوانان، در بین مردم مظهر مجسم آیه قرآن است. آنها را به دین به انقلاب به معنویت سوق می‌دهد.از اهداف برگزاری اردوهای جهادی قرآنی در مناطق محروم می‌توان به: ترویج فرهنگ و انس، تشویق و ترغیب، آموزش و پرورش قرآنی در زمینه مفاهیم و سبک زندگی قرآنی اشاره کرد.

احمدوند با تاکید بر فعالیت بیش از ۱۵۰ گروه جهادی قرآنی اضافه کرد: دارالقرآن بسیج بیش از ۱۵۰ گروه جهادی قرآنی فعال در استان‌ها که دارای شناسنامه بوده و فعالیت‌ها و منطقه هدف و نوع فعالیت به همراه جهادگران و فعالین قرآنی همراه گروه مشخص می‌باشد که در چشم انداز ۵ ساله این تعداد می‌بایست به ۵۰۰ گروه جهادی برسد.

مسیول گروه‌های جهادی دارالقرآن بسیج اضافه کرد: با شیوع ویروس کووید ۱۹ و مبتلا شدن تعدادی از هم وطنان عزیز علاوه بر اطلاع رسانی و خدمت رسانی در زمینه‌های بهداشتی، نیازهای روحی و معنوی در جامعه بیش از پیش حس می‌شد. لذا گروه‌های جهادی قرآنی در ابتدای شیوع ویروس کرونا با توجه به تخصص خود نقش خوبی را در بسیج نیروهای مردمی هم ایفا نمودند و از همان ابتدا در کنار سایر گروه‌های جهادی و نهادهای دولتی ایستاده و فعالیت نمودند.

این مدیر جهادگران قرآنی با برشمردن فعالیت‌های صورت گرفته اضافه کرد: راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و نیز استفاده از ظرفیت خیاط‌هایی که در خانه کار می‌کردند، بسته بندی مواد ضد عفونی کننده دست و نیز ضدعفونی مساجد که اغلب فعالیت‌های جهادی در آن صورت می‌گرفت و همچنین محل‌های پرتردد، جمع‌آوری کمک‌های مومنانه و توزیع در بین اقشار آسیب‌پذیر و کم بضاعت و نذر غذا و نیز توزیع گوشت گوسفند قربانی بصورت محله‌ای، طرح بخشش و گفتگو با برخی صاحب خانه‌ها و مستاجرین در خصوص اجاره‌های عقب افتاده، ایجاد گروه‌های تواشیح و اجرای طرح نغمه‌های همدلی، تشکیل گروه‌های قرآنی در فضای مجازی و برگزاری برنامه‌های قرآنی در بستر فضای مجازی، تولید محتوا در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با تبیین بلا و مصیبت در قرآن، صب و شکیبایی، رعایت بهداشت، چسباندن برگه‌های قرانی بر روی بسته‌های ماسک و بسته‌های کمک‌های معیشتی، تزریق امید و شادی و توکل در جامعه، دعوت به کار خیرانه و نیز دعوت به اهدای خون و پیش قدم شدن در این امر خیر از جمله فعالیت‌های صورت گرفته گروه‌های جهادی قرآنی با شیوع ویروس کرونا بوده است.

وی با اشاره به عملکرد گروه‌های جهادی قرآنی زیر نظر متخصصان طب سنتی که به تولید داروی های گیاهی در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن منجر شد گفت: گروه‌های جهادی قرآنی تا ریشه کن سازی ویروس کرونا در کنار مردم خواهد بود و به فعالیت‌های جهادی خود ادامه خواهد داد.

140
0 0

لینک های مفید

سنگ کف

لوازم یدکی رانا

ریمل چشم

کتاب های ادبیات استرالیا

بانک اطلاعات پزشکان کشور

$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });