عدم ابلاغ سازمان استخدامی برای مزایای استفاده ازمدرک تخصصی قاریان

به نقل از سایت اخبار  قرآن و متون دینی ، اسلام در جهان :    

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری نهمین دوره ارزیابی و اعطای گواهی نامه تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم امروز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه به صورت ویدئو کنفرانس با اصحاب رسانه برگزار شد.

سید علی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید فطر و قبولی طاعات و عبادات گفت: امسال شروع نهمین دوره ارزیابی قاریان و مدسان قرآن کریم در ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد و امیدواریم به برکت قرآن دوره خوبی را برگزار نمائیم و در خدمت استعدادهای درخشانی بهتر از گذشته باشیم.

وی ادامه داد: دوره‌های ارزیابی بر اساس مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی از حدود یک دهه قبل برگزاری و ارزیابی‌هایش به عهده شورای عالی قرآن گذاشته شد و امسال نهمین دوره آن برگزار می‌شود.

سرابی با تاکید بر اینکه استقبال جامعه قرآنی و اشخاص حقیقی و حقوقی که خواهان استفاده از مدارک درجه بندی و رتبه بندی بودند در ابتدای این طرح کاملاً مشخص بود گفت: افراد زیادی از این طرح به دلیل استفاده از مزایای آن شرکت کردند تا در تعاملشان سازمان یافته و قانون مند تر عمل کنند. تا امروز که ۹ دوره را برگزار کردیم برخی مزایایی که بر این گواهی نامه‌ها محقق و بعضی دیگر از این امتیازات محقق نشده است.

قائم مقام شورای عالی قرآن با بیان اینکه مزایای استخدامی هنوز اجرایی نشده است، بیان داشت: عزیزانی که با پست‌های تخصصی مرتبط با فعالیت‌های قرآنی در ادارات و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی مشغول به کار هستند باید از مزایایی برخوردار شوند و از آنجایی که این مدارک دارای رتبه بندی بوده مستلزم این است تا سازمان استخدامی آئین نامه اجرایی این بند از مصوبه را تدوین و ابلاغ کند. متأسفانه سازمان استخدامی با تمام پیگیری‌هایی که ما به عمل آوردیم هنوز آئین نامه را تدوین و ابلاغ نکرده است و کسانی که گواهی نامه را دریافت کرده‌اند تا کنون ازهیچ مزایایی در این خصوص بهره مند نشده‌اند.

وی گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید تلاش بیشتری کند و پیگیری مجدانه بیشتری داشته باشند تا دارندگان این مدارک بتوانند از مزایا بهره مندی بیشتری داشته باشند.

سرابی ادامه در خصوص نهمین دوره ثبت نام گفت: ثبت نام و ارسال مقدماتی که براساس آن اثر داوطلبان سطح بندی اولیه می‌شوند ازفردا اول خردادماه خواهد بود. از فردا تا پایان خردادماه داوطلبان می‌توانند به سامانه مراجعه و ثبت نام کنند و اثری که مطابق با رشته مد نظر است را تولید و ارسال کنند.

سرابی با اعلام آماری در خصوص شرکت کنندگان دوره‌های قبل گفت: در مجموع هشت دوره گذشته حدود ۳۵۰ نفر که شامل ۲۲۳ قاری و ۱۲۰ مدرس است موفق به دریافت درجات چهار گانه طرح ارزیابی شده‌اند. از این تعداد ۸۵ درصد دریافت کننده از میان آقایان و ۱۷ درصد از میان بانوان هستند.

وی در خصوص افراد بالای ۵۰ سال افزود: بر اساس مصوبه سال ۹۷ شورای توسعه فرهنگ قرآنی افرادی که بالای ۵۰ سال سن دارند بر اساس سنجشی غیر آزمونی و بر اساس ارزیابی که از تجربیات این افراد صورت می‌گیرد گواهی نامه دریافت کنند.

سرابی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی بیان داشت: ما در واقع در راستای تحقق آئین نامه اعطای مدارک، دوره‌های آموزشی را طراحی کردیم تا افرادی که مایل هستند در یک فرایند آموزشی شرایط دریافت مدرک را احراز کنند با آمادگی بیشتری در آن شرکت نمایند. یک دوره آموزشی را در سالهای ۹۵ برگزار کردیم و در همین راستا به ۱۱ نفر به قاریان ممتاز برجسته کشور مدرک درجه یک مدرسی را اعطا کردیم.

وی ادامه داد: دوره جدید را چند ماه قبل آغاز کردیم که به دلیل شرایط بهداشتی کشور وقفه‌ای ایجاد شد. بر همین اساس بستر مجازی را در این دوره آماده کرده و از سال گذشته در حال برگزاری است.

149
0 0

لینک های مفید

سنگ کف

لوازم یدکی رانا

ریمل چشم

کتاب های ادبیات استرالیا

بانک اطلاعات پزشکان کشور

$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });