حضور قرآنیان در همه عرصه‌های اجتماعی لازم است

به نقل از سایت اخبار  قرآن و متون دینی ، اسلام در جهان :    

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رشیدی نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی وقاری استان کرمانشاه در نشست بررسی برنامه‌های معارفی رسانه ملی طی رمضان سال ۹۹ و تحلیل و بررسی دستاورد اقدامات حوزه رسانه در ایام کرونایی، با اشاره به اینکه در گذشته با فضای رسانه‌ای توانسته از تلاوت‌های مؤثر بهره مند شود گفت: چیزی که بسیار مشهود است این است که ما در خیلی از ابعاد قرآنی هزینه کرده‌ایم، اما شاهد خروجی آن نیستیم. برنامه‌های معارفی صداوسیما در حد خود بسیار خوب کار شده، اما چیزی که باعث سردرگمی می‌شود این است که گاهاً هدف را به صورت مشخص نمی‌دانیم.

وی با اعلام اینکه باید زمان تولید محتوای معارفی به مخاطب نیز توجه کرد، افزود: گاهی هدف را نمی‌دانیم و فقط می‌خواهیم برنامه پخش کنیم و سه عنصر مخاطب زمان و مکان را در نظر نمی‌گیریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر زمان و مکان و اهداف مناسب در تولید برنامه‌های معارفی را در نظر بگیریم، حرکت ما در این مسیر آسان و با موفقیت خواهد بود، تصریح کرد: جامعه قرآنی ما متأسفانه امروز نقش فعالی در جامعه ندارد.

رشیدی با اشاره به اینکه از ۲۹۰ نفر نماینده مجلس شورای اسلامی، تنها بنده قاری قرآن هستم و این موضوع جای تأسف دارد، گفت: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند که مسئولیت‌ها را به حاملان قرآن واگذار کنید، اما در حال حاضر کار در مسیر خود از دست انسان‌های ارزشمند و سرمایه‌های قرآنی خارج شده است.

وی با بیان اینکه جامعه قرآنی نقش فعالی در عرصه‌های دیگر ندارد، گفت: باید تشویق کنیم تا جامعه قرآنی حضور پررنگ‌تری در فضای جامعه داشته باشند، قرآنی‌ها در جامعه نیستند، به عنوان مثال در عرصه‌های در صنعتی، تولیدی، کشاورزی نیستند، گرچه خودمان نیز به عنوان افراد جامعه قرآنی انحصار ایجاد کردیم و دوست نداریم بعضی‌ها جای ما را بگیرند.

رشیدی با بیان اینکه برنامه اسرا توانست پای خیلی از نوجوانان دیده نشده قرآنی را به رسانه بکشاند و زندگی آنها را تحت الشعاع خود قرار دهد، ادامه داد: بسیار مطلوب است که سرباز قرآنی در کشور داشته باشیم. همچنین، در تولید برنامه‌های معارفی و قرآنی باید فضای مجازی را با صدا و سیما مرتبط کرده و از حالت کلیشه‌ای خارج کنیم. به هیچ وجه قبول نداریم که برنامه‌های قرآنی مشتری ندارد؛ چراکه برنامه‌ها و سریال‌های قرآنی پربیننده‌ترین‌ها هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هنردوستان و هنرمندان باید به سمت تولید سریال‌های قرآنی حرکت کنند، گفت: جای قرآنیان کشور در برنامه‌های پرمخاطب صدا وسیما مانند دورهمی و … خالی است که این موضوع جای انتقاد دارد.

وی در پایان با نوید تغییر و امید به پاسخگویی مستمر افزود: امیدوارم در جلسه آینده عضوی از نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه را برای رفع مشکلات بودجه‌ای و پاسخگویی به نشست بیاورم.

302
0 0

لینک های مفید

سنگ کف

لوازم یدکی رانا

ریمل چشم

کتاب های ادبیات استرالیا

بانک اطلاعات پزشکان کشور

$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });