اصلاحات آیین نامه کمک هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان تصویب شد

به نقل از سایت اخبار  قرآن و متون دینی ، اسلام در جهان :    

به گزارش خبرنگار مهر، صد و نهمین جلسه مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با حضور اعضا و بدون حضور وزیران در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

این جلسه با حضور حجت الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، حجت الاسلام اخوان رئیس سازمان دارالقرآن، قائم مقام نهادهای قرآنی و شخصیت‌هایی حقیقی از جمله آقایان: محمدعلی خواجه پیری، حمیدرضا مطهریان مدیر مؤسسه قرآنی یزد، رحیم قربانی مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و دیگر نمایندگان دستگاه ها در کنار حضور از طریق فضای مجازی چند تن از اعضا برگزار شد.

رضا سلامت پناه معاون مطالعات و برنامه ریزی راهبردی شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح این جلسه گفت: این جلسه چهار دستور داشت. در ابتدا گزارشی از اجرایی سازی مصوبات و تصمیمات مجمع مشورتی در سال ۹۸ داشت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مجمع مشورتی یکی از ارکان تصمیم ساز شورای توسعه فرهنگ قرآنی است، افزود: در سال ۹۸ با توجه به اقتضائات دبیر خانه شورای عالی و شرایط کرونایی ۷ جلسه و در مجموع ۱۸ تصمیم را اتخاذ کرده است که سه دسته اجرا شده و خاتمه یافته، نیازمند پیگیری، و اجرا شده و نیمه کاره را شامل می‌شود.

سلامت پناه با ذکر این نکته که تصمیمات کاملاً اجرا نشده با اولویت پیگیری خواهد شد بیان کرد: از دستگاه‌ها و کمیسیون‌ها توقع می‌رود با شناسایی مسائل و موانع راهبردی فعالیت‌های قرآنی و ارائه پیشنهادها زمینه مشارکت و تقویت نظام موضوعات و دستور جلسات را بیش از پیش فراهم آورند.

وی بررسی آخرین وضعیت اجرای برنامه جامع فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی را دستور دیگر این جلسه عنوان کرد و اظهار داشت: در جلسه گذشته مجمع مشورتی پس از طرح ضرورت توسعه برنامه‌های فضای مجازی با توجه به تعطیلی بسیاری از فعالیت‌ها در شرایط شیوع بیماری کرونا، گزارشی از اجرای این برنامه در دستور کار قرار گرفت که با توجه به عدم حضور نماینده کمیسیون موضوع به جلسه آتی موکول شد.

سلامت پناه با اشاره بر لزوم توجه جدی به فضای مجازی و تأکید اعضای این مجمع گفت: پیشنهاد شده است که تا در این زمینه از ظرفیت معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیما نیز استفاده شود.

معاون مطالعات و برنامه ریزی راهبردی شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی در خصوص تصویب اصلاحات آئین نامه اجرایی کمک هزینه تحصیلی دانشجویی به حافظان و قاریان در سال ۹۹ گفت: این اصلاحات در سال ۹۹ به تصویب رسید و مقرر شد کمک هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان قرآن در هر نیمسال به مشمولان ردیف‌های یک تا پنج جدول بند یک که در دانشگاه‌های دولتی اشتغال به تحصیل دارند، مشروط به تأمین اعتبار از سازمان برنامه بودجه کشور به حدود یک میلیون تومان پرداخت شود.

وی با اعلام این موضوع که برخی اعضا پیشنهاداتی داشتند، افزود: به همان اندازه دانشجویان دانشگاه‌های غیر دولتی کمک هزینه پرداخت شود البته از نظر حقوقی و منطقی مورد خدشه قرار گرفت که به این صورت تصویب شود و در سال آینده برای افزایش آن فکر شود.

سلامت پناه در خصوص بندی که در این خصوص تصویب شده است، ادامه داد: دارندگان گواهی نامه تخصصی مدرس درجه سه روش تدریس قرآن به ردیف پنجم جدول بند یک اضافه و از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

این معاون ادامه داد: سقف کمک هزینه شهریه به مشمولان در هر یک از مقاطع تحصیلی در سال ۹۹ با افزایش پانزده درصدی نسبت به سال قبل در مقطع دکتری ۱۲۷ میلیون ریال، در مقطع کارشناسی ارشد، ۳۴ میلیون ریال و در مقطع کارشناسی و کاردانی ۲۵ میلیون ریال شود.

سلامت پناه با انتقاد از عدم حضور وزرای عضو گفت: با توجه به انتقادات از عدم حضور وزرا در شورا قرار شد دبیرخانه با تشکیل گروهی کارشناسی علت و ابعاد آن و نحوه برخورد مناسب شورا و تصمیم گیری در این زمینه را بررسی کند.

124
0 0

لینک های مفید

سنگ کف

لوازم یدکی رانا

ریمل چشم

کتاب های ادبیات استرالیا

بانک اطلاعات پزشکان کشور

$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });