سامانه جامع مدیریت موسسات قرآنی مرجع آماری خوبی در آینده خواهد شد

به نقل از سایت اخبار  قرآن و متون دینی ، اسلام در جهان :    

سید فخرالدین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های مردمی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص سامانه مدیریت جامع مؤسسات قرآن کل کشور گفت: سامانه جامع مدیریت اطلاعات مؤسسات قرآنی کشور به نشانی www.qia.ir جهت استفاده معاونت قرآن و عترت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی این سامانه اتفاق مبارکی است گفت: برای اولین بار سامانه جامع مؤسسات، دسترسی به استان‌ها و سازمان دارالقرآن داده شده تا اطلاعات مؤسسات قرآنی در آن ثبت می‌شود.

اسماعیلی با اعلام اینکه این سامانه مبنای تمام حمایت‌ها خواهد شد افزود: این سامانه قرآنی مبنای حمایت‌ها و نظارت‌ها خواهد بود و اگر مؤسسه‌ای اطلاعات خود را در این سامانه به ثبت نرساند نزد مراجع رسمی سازمان تبلیغات و وزارت ارشاد اعتباری نخواهد داشت.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش و مشارکت‌های مردمی با اعلام این نکته که خدمات این سامانه بزودی آغاز خواهد شد ادامه داد: خدمات این سامانه از همین هفته آغاز می‌شود و پنل دسترسی به مؤسسات قرآنی داده خواهد شد و افراد می‌توانند اطلاعات خود و قرآن آموزان شان را در آن درج کنند.

اسماعیلی با تاکید بر خدمات این سامانه افزود: ثبت و نظارت و کلاس بندی روندی است که در این سامانه انجام خواهد شد و امیدواریم در آینده نزدیک نیز صدور گواهینامه مؤسسات در همین سامانه اتفاق بیافتد و در آن گواهینامه‌ها به صورت یکپارچه قرار بگیرد.

پالایش موقعیت مکانی مؤسسات قرآنی در سامانه مدیریت جامع

اسماعیلی با بیان اینکه این سامانه مرجع خوبی برای بیان نکات آماری در آینده خواهد بود، اظهار داشت: این سامانه برای اولین بار اطلاعات آماری خوبی در اختیار قرار می‌دهد و بعد از آن نیز مبنای آماری قرار داده خواهد شد. بدین نحو تمام مؤسسات در حیطه جغرافیایی مورد سنجش و پالایش قرار خواهند گرفت که بر همین اساس در فضاهایی باید مؤسسات را توسعه دهیم و در موقعیت‌های جغرافیایی از رشد بی مورد مؤسسات بکاهیم.

مدیر کل فعالیت‌های آموزشی در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد افزود: بعضی از مؤسسات فعالیت‌هایی را انجام می‌دادند که مغایر با اساسنامه صدور بوده است که این فعالیت ها با بروز فعالیت‌های این سامانه حذف خواهد شد و آن را می‌توان بهتر رصد کرد.

وی با اعلام اینکه بازخورد خوبی از مؤسسات خواهیم گرفت ادامه داد: در سامانه جامع مدیریت مؤسسات این طور نیست که مؤسسات تنها در آن ثبت نام کنند بلکه در این سامانه تمامی حمایت‌ها از سال‌های گذشته به صورت دقیق ثبت خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در این سامانه تنها اجازه مجوز از یک سازمان خواهند داشت، بیان کرد: در گذشته مؤسسات قرآنی مجوزشان را از وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اخذ می‌کردند اما با این سامانه تنها از سوی یک نهاد امکان صدور مجوز خواهد بود و سامانه کد ملی مدیر مسئول و مدیرعامل را دو گروه ثبت نخواهد کرد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های آماری مورد نظر در فاز اول راه اندازی این سامانه رقم خواهد خورد ادامه داد: در فازهای بعدی موضوع نظارت دقیق و نمره‌های ارزیابان و بازخورد استان و حتی نمونه‌های فرم خود اظهاری مالیات مؤسسات در این سامانه قرار خواهد گرفت تا به سمت یک حرکت جامع مدیریت مؤسسات قرآنی پیش رویم.

وام ۹ میلیون تومانی برای فعالان قرآنی

اسماعیلی با اشاره به وام قرض‌الحسنه به مؤسسات قرآنی گفت: به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت تسهیلات با هدف کار آفرینی و اشتغال‌زایی با نرخ کارمزد ۴% ویژه مؤسسات فعال و دارای پروانه فعالیت معتبر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی وامی تعلق می‌گرفت که مهلت ثبت نام این وام اول دی ماه ۹۹ پایان یافت.

وی ادامه داد: متقاضیان وام با کارمزد ۴ درصد در حال حاضر در استان‌ها در حال بررسی هستند و تا کنون هیچ استانی نتیجه بررسی‌های خود را به معاونت قرآن و عترت اعلام نکرده است. کارگروه استان‌ها متشکل از نماینده امور قرآنی وزارت ارشاد، رئیس اداره قرآنی تبلیغات و نماینده اتحادیه استانی طرح‌های توجیهی مؤسسات را بررسی کرده به معاونت قرآن ارجاع داده و وارد کارگروه ملی می‌شود.

اسماعیلی سقف اعطای وام در استان‌ها را ۱۰۰ میلیون اعلام کرد و گفت: نمایندگان هر استان بنا به طرح‌های توجیهی اجازه اعطای وام به مؤسسات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را دارا هستند.

وی همچنین به وام دیگری با کارمزد ۱۲ درصد برای فعالان قرآنی اشاره کرد و گفت: به زودی فعالان قرآنی ۹ میلیون وام ۱۲ درصد نیز دریافت خواهند کرد. همچنین مؤسسات قرآنی نیز می‌توانند ۳۲ میلیون تومان وام بگیرند و این فرقی میان مؤسسات سازمان تبلیغات و وزارت ارشاد ندارد. این وام نیازی به طرح توجیهی ندارد و باید در سامانه تحفه ثبت نام نمایند.

اسماعیلی در خصوص روند بیمه فعالان قرآنی گفت: اسامی بیمه فعالان قرآنی استان‌ها را گرفتیم و به زودی اعضای آن را پالایشی خواهیم کرد و کسانی که مشمول آئین نامه نیستند و در جایی دیگر مشغول شده و عدم فعالیتشان محرز شود را جایگزین افراد واجد شرایط بیمه خواهیم کرد.

75
0 0

لینک های مفید

سنگ کف

لوازم یدکی رانا

ریمل چشم

کتاب های ادبیات استرالیا

بانک اطلاعات پزشکان کشور

$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });