عرضه هنرمندانه یکی از موثرترین راه‌های تبلیغ مفاهیم قرآن است

به نقل از سایت اخبار  قرآن و متون دینی ، اسلام در جهان :    

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین رونمایی پوستر نخستین جشنواره بین‌المللی «تولید انیمیشن‌های قرآنی خانگی» گفت: برپایی این جشنواره وسیله‌ای برای دستیابی به فضائل اخلاقی برای کودکان و نوجوانان است؛ وی تبیین و توسعه مفاهیم قرآنی و دینی را هدف اصلی معاونت قرآن و عترت در چنین فعالیت‌هایی دانست.

فقهی‌زاده افزود: ابعاد مهم برپایی این جشنواره به صورت بین‌المللی یکی از انگیزه‌های ما برای همکاری دو سویه با حوزه هنری به دلیل توانایی‌های فرهنگی و هنری آن است.

وی با تأکید بر اهمیت عرضه، تبلیغ و معرفی الگو گفت: اگر مفاهیم اخلاقی و فضائل مرتبط با آن به خوبی در دل کودکان و نوجوانان نهادینه شود، بی‌شک نسل آینده کشور نسلی دل‌سپرده به ذات مقدس الهی خواهد شد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از زحمات همه تأثیر گذاران برپایی این جشنواره گفت: عرضه هوشمندانه و هنرمندانه یکی از توانمندترین راه‌های الگوسازی و تبلیغ است. همچنین گفت‌وگوی فرهنگی قدرت بسیاری در تفهیم و تثبیت عقاید درست دارد. عرضه هوشمندانه و هنرمندانه و گفت‌وگوی فرهنگی وسیله مناسبی برای تبلیغ هر چیزی هستند که باید از آنها بهره ببریم؛ چرا که در مقابل، بسیاری از رسانه‌های معاند از همین وسیله‌ها برای ضربه زدن به جامعه مردمی ما استفاده می‌کنند.

مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری نیز در این نشست گفت: یکی از ویژگی‌های خوب این جشنواره این است که هر کسی می‌تواند در خانه با هر امکاناتی در این جشنواره شرکت کند.

وی افزود: حوزه هنری کودک و نوجوان با فعالیت‌های خود نشان داده که اگر به آنها اعتماد شود، بی‌شک موفقیت‌های مهمی را رقم می‌زنند. همانطور که جشنواره فیلم ۱۰۰ توانست خود را در جامعه فرهنگی و هنری تثبیت کند و با خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی که داشت به جشنواره معتبری تبدیل شد که بسیاری از هنرمندان برای برپایی این رویداد از قبل برنامه‌ریزی کرده و آماده می‌شوند.

ناظری دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی «تولید انیمیشن‌های قرآنی خانگی» نیز در گزارشی کوتاه از چگونگی راه‌اندازی این جشنواره گفت: کرونا، استفاده گوشی‌های موبایل و تبلت را میان کودک و نوجوان رواج داد. این رویداد فرصتی را برای ما ایجاد کرد تا به پیوست‌های فرهنگی مرتبط با این موضوع بپردازیم.

وی افزود: فکر اصلی این کار در پی جایگزینی هیجانات کودکان با استفاده از تولید فیلم آسان به دست خودشان با تکنیکی فرهنگی و هنری ایجاد شد. همچنین در نظر داریم تا فیلم‌های تولیدی، دارای محتوایی سالم و برگرفته از فطرت پاک کودک و نوجوان باشد.

بهنام بهادری دبیر هنری و بین‌المللی نخستین جشنواره «تولید انیمیشن‌های قرآنی خانگی» هم در این نشست گفت: جشنواره پیش رو تنها جشنواره نیست، بلکه ابزار و وسیله‌ای برای تولید آثار به دست کودکان، نوجوانان و جوانان و هدایت آنها به سوی اخلاقیات و مباحث قرآنی است.

بهادری افزود: ما بخش‌های ویژه شهید قاسم سلیمانی را برای اولین دوره برپایی این جشنواره در نظر گرفته‌ایم که ممکن است سال‌های آینده بخش‌های دیگری همانند آن اضافه شود.

وی ادامه داد: به‌زودی به‌صورت آنلاین برنامه‌های سریالی برای کودکان، نوجوانان و جوانان شرکت‌کننده در این جشنواره برگزار می‌کنیم.

بهادری بیان کرد: تا جایی که بتوانیم از کودکان و نوجوانان برای تولید آثارشان حمایت می‌کنیم.

وی در پایان گفت: ثمرات برپایی این جشنواره به شرط استمرار در برگزاری آن، بی‌شک در سال‌های آینده قابل لمس‌تر و محسوس‌تر می‌شود.

همچنین پس از خاتمه مراسم رونمایی پوستر نخستین جشنواره بین‌المللی «تولید انیمیشن‌های قرآنی خانگی» که به دو زبان فارسی و انگلیسی رونمایی شد، دکتر فقهی زاده احکام دبیر و دبیر هنری این جشنواره را اهدا کرد.

گفتنی است، نخستین جشنواره بین‌المللی تولید «انیمیشن‌های قرآنی خانگی» توسط حوزه هنری کودک و نوجوان با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در سه گروه کودک، نوجوان و بزرگسال در این جشنواره شرکت کنند.

این جشنواره در تکنیک استاپ‌موشن و در سه بخش اصلی، ویژه و آزاد برگزار می‌شود که موضوعات بخش اصلی جشنواره شامل قرآن و سبک زندگی، نماز و ارتباط با خدا، پاکیزگی و نظم، راستگویی، سپاس‌گزاری، مسئولیت‌پذیری و امانت‌داری بوده و در بخش ویژه نیز علاقه‌مندان می‌توانند آثاری با موضوع مقاومت و شهید حاج قاسم سلیمانی تولید کنند.

پیش از این در طی حکمی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الله ناظری، سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان را به سِمت دبیری این جشنواره برگزیده بود.

68
0 0

لینک های مفید

سنگ کف

لوازم یدکی رانا

ریمل چشم

کتاب های ادبیات استرالیا

بانک اطلاعات پزشکان کشور

$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });