جلسه شورای سیاست گذاری انتخاب و معرفی روستای قرآنی کشور برگزار شد

به نقل از سایت اخبار  قرآن و متون دینی ، اسلام در جهان :    

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه شورای سیاست گذاری انتخاب و معرفی روستای قرآنی کشور با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران برگزار شد.

فقهی زاده با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد و متنوع در معاونت قرآن و عترت در سال جاری گفت: ما در سال ۹۹و ویژه برنامه‌هایی در فهرست فعالیت‌های معاونت قرآن و عترت قرار داده ایم که یکی از آنها، معرفی و اجرای نخستین پایتخت نهج‌البلاغه ایران در شهر کاشان بود که مدنظر و جامعه هدف ما، گستردگی فعالیت در سطح استان و به تناسب آن در سطح ملی با جدیت از سوی استاندار محترم اصفهان، نماینده محترم ولی فقیه در شهر کاشان و به تبع آن در معاونت قرآن و عترت، پیگیری خواهد شد.

وی یکی از طرح‌های دیگر در معاونت قرآن و عترت را، معرفی و انتخاب پایتخت صحیفه سجادیه برشمرد و گفت: مراحل پیشرفت این طرح در استان و شهرستان مورد نظر انجام شده و بخش مهمی از کار به پایان رسیده و در حال معرفی و آغاز به کار رسمی هستیم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به عمده فعالیت‌های معاونت قرآن و عترت تا قبل از سال ۹۶ در حوزه قرآن گفت: بخش عمده ای از فعالیت‌های معاونت قرآن و عترت تا قبل از سال ۹۶ در حوزه قرآن کریم بوده اما با آغاز دولت دوازدهم توجه بیشتری به حوزه عترت انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی در اقصی نقاط میهن اسلامی، علی‌الخصوص در روستاهای کشور گفت: یکی از مراکز قرآنی ما بیت الاحزان است که در یکی از روستاهای شهرستان استهبان واقع شده و سالی ۵۰۰ حافظ قرآن کریم تربیت می‌کند، حوزه فعالیت این مؤسسه در استهبان از مرز کشور هم عبور کرده است و با مشارکت معاونت قرآن و عترت و با حمایت و طراحی این معاونت چندین دوره تربیت حافظ را برگزار و میزبان جمعی از علاقمندان به ساحت قرآن کریم از کشورهایی نظیر پاکستان، افغانستان و عراق می‌باشد که به صورت شبانه روزی در طی سال مشغول به برگزاری دوره‌های تخصصی حفظ و مفاهیم قرآن کریم هستند که از جمله آن می‌توان به برگزاری طرح رحله با هدف تربیت حافظان قرآن کریم اشاره کرد.

وی در خصوص ایده معرفی روستای قرآنی در کشور گفت: در سفری که در سال ۹۶ به یکی از روستاهای استان بوشهر به نام چارک داشتیم، برایم بسیار شگفت آور بود که از جمعیت اندک این روستا، بیش از نیمی حائز رتبه قرآنی در سطح استانی و ملی بودند و از آن زمان اندک اندک در معاونت قرآن و عترت ایده انتخاب و معرفی روستای قرآنی شکل گرفت تا این سنت حسنه را با نیت خیر در روستاهای قرآنی کشور پیگیری کنیم.

در این جلسه مدیران و کارشناسان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در جهت اجرای شیوه نامه انتخاب معرفی روستای قرآنی ایران پرداختند.

گفتنی است این جلسه با حضور حجت الاسلام ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الله غلامعلی معاون فرهنگی اجتماعی مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، رضا برزگر معاون دفتر فرهنگی اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری,، اسماعیل شفاعی مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، دکتر امین ناجی معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور، اسماعیلی مدیر کل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌ها، خدمتکار مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج و آقای خواجه وند معاون دفتر تبلیغ و ترویج عصر دیروز با رعایت پروتکل و موازین بهداشتی در سالن اجتماعات معاونت قرآن و عترت برگزار شد.

99
0 0

لینک های مفید

سنگ کف

لوازم یدکی رانا

ریمل چشم

کتاب های ادبیات استرالیا

بانک اطلاعات پزشکان کشور

$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });