بررسی فعالیت های قرآنی استان خراسان جنوبی

به نقل از سایت اخبار  قرآن و متون دینی ، اسلام در جهان :    

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سفر به استان خراسان جنوبی از اقدامات و فعالیت‌های قرآنی این استان را از نزدیک بررسی کرد.

فقهی زاده با سفر به خراسان جنوری ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه، با فعالان قرآنی این استان دیدار کرده و از نزدیک پای مشکلات و درد و دل‌های ایشان نشست. وی همچنین از مؤسسه قرآنی سفینه النجات به عنوان بدنه بخش مردمی بازدید به عمل آورد.

امروزه تمام مسلمانان جهان عدالت قرآنی می‌خواهند

در حاشیه این سفر، عبدالهادی فقهی زاده با نماینده ولی فقیه در استان نیز دیدار کرد. حجت الاسلام والمسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: استعمار در سطح جهان به هر نحوی با دور کردن قرآن، سعی در آسیب رساندن به جوامع دارد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی اقتضای خوبی دارد اما موانع بر سر راه همچون سیستم فعال تفکر غربی، قوی است، اضافه کرد: مردم در سال ۵۷ و هم امروز اسلام را می‌خواهند، اما اسلامی نمی‌بینند، البته امیدواریم در گام دوم انقلاب موانع برداشته و یا تضعیف شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه زمینه رفع موانع برای مردم عزیز قرآن دوست فراهم شود، اضافه کرد: باید جدی تر، حساب شده تر و تأثیر گذار تر، در این زمینه اقدام کرد و مخاطب را به روح قرآن، عدالت، خودسازی و تعهد کشاند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه در صدر اسلام، مبلغان با قرائت قرآن سعی در جذب مردم داشتند و این کار اثرگذاری بالاتری نیز داشت، ادامه داد: امروز تمام مسلمانان جهان تشنه روح قرآن هستند و از شرق دور تا آفریقا عدالت قرآنی را می‌خواهند، زیرا تا عدالت اجرا نشود انسان به هدف نمی‌رسد.

وی خطاب به مسئولان حاضر در جلسه عنوان کرد: اکنون بهترین زمان و بدترین زمان است و باید از این فرصت برای ترویج قرآن استفاده و بدترین را به بهترین تبدیل کرد.

عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با بیان اینکه در ابتدای فعالیت دولت دوازدهم عمده کارها در سطح ملی بر قرآن کریم متمرکز بود، اضافه کرد: ما این تمرکز را نگه داشتیم و در کنار آن عترت طاهره و سنت اهل بیت را نیز مطرح کردیم.

وی با اشاره به اینکه کاشان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه و یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه انتخاب شده است، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم همانند این خدمات را نیز برای خراسان جنوبی داشته باشیم.

ناصر نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه بستر قرآنی در استان علاقه مندان بسیار زیادی دارد، اضافه کرد: ۷۴ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت در خراسان جنوبی دارای مجوز هستند.

وی به فعالیت ۷۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان نیز اشاره کرد و افزود: این کانون‌ها حتی در دورافتاده‌ترین روستاها نیز حضور دارند و بخش عظیمی از فعالیت آنان، قرآنی است.

رونمایی از سامانه آموزش آنلاین زندگی نو

در حاشیه بازدید دکتر فقهی زاده از مؤسسه تربیت مدرس قرآن کریم قائن، از سامانه آموزش آنلاین "زینو" (زندگی نو) رونمایی شد.

عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بازدید از مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت این شهرستان، عنوان کرد: معاونت قرآن و عترت با توجه به رسالت خود به برخی از استان‌های کشور سفر کرده و ظرفیت‌های قرآنی را بررسی می‌کند.

به گفته وی روز گذشته در سفر به خراسان جنوبی و در جلسات متعدد با حضور فعالان قرآنی و مسئولان مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، جوانب این مسائل را بررسی کردیم و تصمیم‌هایی نیز برای حمایت‌های برنامه‌ای از مؤسسات و فعالیت‌های شخصیت‌های قرآنی در نظر گرفته شده است.

فقهی زاده با بیان اینکه در جلسه با استاندار خراسان جنوبی، مقدمات عقد تفاهم نامه همکاری فراهم خواهد شد، اضافه کرد: در برخی موارد همچون بیمه فعالان قرآنی و حمایت از برنامه‌های مجازی، تلاشمان را خواهیم کرد.

به گفته وی در قائنات که یکی از شهرستان‌های فرهنگی و برخوردار از ظرفیت‌های مناسب است، برای حمایت‌های تجهیزاتی در حد توان با مسئولان استانی و شهرستانی مشارکت خواهیم کرد تا فعالیت‌های قرآنی گسترش یابند.

بازدید از مؤسسه سفینه النجاة

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر خود به خراسان جنوبی همراه با مدیرکل هماهنگی و ارتباطات معاونت قرآن و عترت وزارت متبوع از مؤسسه قرآنی سفینه النجاة بازدید کرد. مواردی همچون نبود مکان ثابت برای فعالیت مؤسسات قرآنی، تسریع فرآیند صدور مجوزها، مساعدت برای تکمیل و تجهیز فضای آموزشی مؤسسه و حمایت در شرایط بیماری کرونا مطرح شد.

نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز با تاکید بر اینکه یکی از مسائل مهم در حفظ و حیات مؤسسات قرآنی استان، مکان و ساختمان جهت ادامه فعالیت‌ها است، خاطرنشان کرد: قیمت بالای مکان‌های اجاره‌ای مانع از فعالیت گسترده مؤسسات قرآنی شده است.

وی به ظرفیت بالای خراسان جنوبی در حوزه‌های قرآنی اشاره کرد و افزود: در این استان نزدیک به ۱۰ هزار نفر حافظ بیش از یک جز و بالغ بر ۴۰۰ نفر حافظ کل قرآن کریم داریم.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی نسبت به جمعیت رتبه اول را در بین سایر استان‌ها در شرکت کنندگان در آزمون سراسری قرآن و عترت دارد، ادامه داد: در حال حاضر ۷۴ مؤسسه قرآنی در این استان فعالیت دارند که تمامی آنها توسط معاونت قرآن و عترت حمایت می‌شوند.

موزیک ویدئو «حبیب دل‌ها» با نوای جواد خسروی و حسن ایرانی، ضبط و تنظیم توسط مجتبی حسن پور، شعر از داوود حسینی، تدوین با سید حسین حسینی و با مدیریت مجید بصیری پور، توسط مؤسسه فرهنگی هنری رسانه مهر باربد کویر تهیه شده است.

موزیک ویدئو "نماز عشق" نیز با صدای علیرضا احمدی و تنظیم توسط مجتبی حسن پور به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها منتشر شد.

117
0 0

لینک های مفید

سنگ کف

لوازم یدکی رانا

ریمل چشم

کتاب های ادبیات استرالیا

بانک اطلاعات پزشکان کشور

$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });