صحیفه سجادیه گنجینه معرفت است

به نقل از سایت اخبار  قرآن و متون دینی ، اسلام در جهان :    

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین معرفی پایتخت صحیفه سجادیه که عصر امروز دوشنبه ششم بهمن ماه در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: دعا و نیایش، طلب کردن از خدا به اقتضای مصلحت از جانب اوست، واگویه کردن دردها و نیازها و جستن درمان‌ها و بی نیازی‌ها همراه با اخلاص و خشوع در برابر مبدا خلقت است؛ همگانی، همه جایی و جاودانی است و هرگز به کسی یا جایی یا برهه‌ای خاص اختصاص ندارد؛ جلوه‌ای از توفیق الهی است برای بندگانی که به دلالت خود او با خدا پیوند می‌خورند و در می‌آمیزند و با او در دل یا بر زبان از او خواسته طلب می‌کنند.

فقهی زاده با اشاره به اینکه دعا وجه مشترک همه ادیان الهی است، افزود: همه انبیا و اوصیاء به دعا فرا خوانده‌اند و به طرق گوناگون راه و رسم و نمونه‌های فرازمند آن را شناسانده اند. از این رو، خدا را خواندن و از او طلبیدن به زبان آنان که رهروان فضیلت و واصلان به حقیقت اند البته چیزی دیگر است؛ آنان که شهد شیرین فضیلت و حقیقت را در کام خود چشیده اند و آموزگاران روشنایی و بیداردلی اند.

وی با اشاره به ویژگی‌های صحیفه سجادیه گفت: گفتگو از ادب نفس، ادب درس و ادب زبان که گمشده روزگار ماست، فرهنگ پروری و ترسیم راه وصول به سرچشمه هدایت و معرفت در زندگی دنیا برای ساختن حیات طیبه از جمله ویژگی‌های صحیفه سجادیه است؛ چنان که شمیم حکمت‌های جاودان آن به مشام می رسند؛ امواج مایه رو اخلاق نظری و عملی هر دو از دریای پرگوهر آن بر می‌خیزد.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد افزود: صحیفه سجادیه این چنین در مرتبه‌ای بالاتر و والاتر از فرقه گرایی ها و فاصله گذاری‌های ادیان و مذاهب مصطلح بر می‌نشیند و عالم و آدم را به سخن گفتن از خدا و با خدا و برای خدا بانگ می‌زند و همه خداباوران پاک طینت را به بازگشت به خداوند رحمان و رحیم فرا می‌خواند. مستند اساسی و هادی بی بدیل این صحیفه برکت و نور در این راه مقدس و تابناک، آموزه‌های ناب آخرین الهی نامه‌ای است که خداوند بر بزرگترین برگزیده خود صلوات الله علیه و آله فرو فرستاده است و جلوه‌هایی پرفروغ از آن در رفتار و گفتار رسول خاتم (ص) نمود عینی و عملی یافته است.

وی ادامه داد: صحیفه سجادیه گنجینه معرفت و معنویت و سرچشمه بخش بزرگی از فرهنگ ناب دینی در قرائت ائمه هدی (ع) از اسلام راستین و رحمانی است که در آن اخلاق و تهذیب نفس و تربیت جان و عشق به خداوندگار عالم و مؤمنان و همنوعان جایگاهی والا دارد و دریغ است که این کتاب پرگوهر و سراسر نور همچنان ناشناخته بماند و معارف الهی آن مستور باشد.

فقهی زاده در پایان با اشاره به فعالیت‌های معاونت قرآن گفت: این معاونت در عمل به وظایف خود در جریان سازی های صحیح فرهنگ اسلامی و با توجه به مهجوریت صحیفه سجادیه و ضرورت اشتیاق گروه‌هایی از شیفتگان راه فضیلت، به طراحی طرح ملی پایتخت صحیفه سجادیه ایران اقدام کرد؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای آن را به دارالمومنین یزد سپرد و به همین منظور لوح افتخار نخستین پایتخت صحیفه سجادیه را به مردم شریف آن دیار تقدیم کرد و امروز در این جلسه مغتنم و مبارک تفاهم نامه اجرایی آن با استانداری محترم یزد امضا شد.

159
0 0

لینک های مفید

سنگ کف

لوازم یدکی رانا

ریمل چشم

کتاب های ادبیات استرالیا

بانک اطلاعات پزشکان کشور

$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });