مراسم اختتامیه مسابقات قرآن اورژانس‌های کل کشور برگزار شد

به نقل از سایت اخبار  قرآن و متون دینی ، اسلام در جهان :    

 به گزارش خبرگزاری مهر، این مراسم با تلاوت نفر اول مسابقات نصرالله به ریچی از استان خوزستان آغاز شد. در این مراسم پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور و علی‌اکبر توپچی رییس فرهنگ‌سرای قرآن به شرکت‌کنندگان و حاضران در محفل خیر مقدم گفت.

توپچی در سخنانی گفت یکی از چالش‌هایی که امروز در ارتباط با برنامه‌های قرآنی پیدا کردیم، این است که برخی بحث قرائت و روخوانی قرآن را خیلی ضروری نمی‌دانند و بیان می‌کنند که مهم عمل به قرآن است.

وی افزود: یقیناً عمل به قرآن واجب است، اما همین قرائت قرآن به ماهو قرائت قرآن، چنانکه در سیره اهل بیت(ع) است، مایه آرامش است. یکی از اصلی‌ترین راه‌های راهیابی به درجات بالای قرآن، همین خواندن قرآن است و بزرگان ما نیز بر آن تأکید کرده‌اند.

توپچی با اشاره به روایتی که در آن آمده است که قرآن، میثاق‌نامه بین بنده و خالق است، پس سزاوار است که هر روز ۵۰ آیه از آن تلاوت شود، بیان کرد: متأسفانه در جریان زندگی ما خیلی از اخلاقیات را فراموش کرده‌ایم.

وی افزود: راه حل معضلاتی که امروزه در جامعه شاهد آن هستیم، در آیات نورانی کلام وحی است، گویا ماندن در دنیا را جدی گرفته‌ایم و حال آنکه دنیا و زندگی در آن برای توشه‌گیری سرای آخرت و همچنین عمل به موازین دینی است.

محمدرضا پورزرگری و حبیب‌الله پور احمدی تلاوت مجلسی قرآن کریم را بر عهده داشتند و پس از آن مرثیه‌سرایی در سوگ  سیدالشهدا(ع) انجام شد.

سعید اوحدی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: پیامبر خدا از شما اهل قرآن به عنوان اهل الله اسم برده و به برکت قرآن شما به این جایگاه نائل شده‌اید. به خاطر برگزاری این مسابقات به رییس فرهنگ‌سرای قرآن تبریک می‌گویم. این محافل قرآنی دریایی از گنج‌ها و ثروت‌های عظیم را در خود دارد.

وی اضافه کرد: امام علی(ع) فرمودند قرآن هم ظاهر و هم باطن دارد، ظاهرش عمیق و شگفت‌انگیز و باطنش دریایی از عظمت است. این قرآن مظهر استواری و استقامت است. خداوند فرموده که باطن قرآن به قدری عمیق است که اگر این قرآن را بر کوه نازل کرده بودیم، کوه خاضع، خاشع و متلاشی می‌شد. انسان‌ها هم همین‌گونه هستند. مسئولیت‌ها هم ظاهری دارند و باطنی. اورژانس کشور جایگاهی ویژه دارد، ظاهرش فقط اسم اورژانس است اما باطن آن بسیار عمیق است.

رییس سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: آن آرامشی که شما با اسم و حضور خود در سخت‌ترین شرایط بحرانی به مومنان خدا می‌دهید، خیلی ارزشمند است. قدر این جایگاه مقدس را بدانید. از خدا بخواهید باطن این عمل را بشناسید. نعمت جایگاهی که در آن قرار گرفته‌اید را بدانید و شکر نعمت ادا کنید.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری محرم، اظهار کرد: در محضر آیت‌الله وحید خراسانی که بودیم ایشان اظهار داشتند هر وقت در هر مجلس و محفلی که یاد حضرت سیدالشهدا شد این حدیث قدسی را به رسم امانت به عرض مردم برسانید: هر کس توفیق بیابد قبر سیدالشهدا را در زمین زیارت کند، توفیق یافته خود خدا را در عرش زیارت کند.

اوحدی با بیان اینکه کسی که توفیق یابد در خدمت زائر امام حسین (ع) باشد، حتماً در خدمت خدای بزرگ خواهد بود، گفت: ۱۵ هزار نفر از همکاران شما که در مراسم اربعین آماده خدمت به زائران حسینی هستند، خدمتگزاران عرش کبریایی هستند. شک نکنید خدا توفیق بزرگی را نصیب شما کرده است. باید از باطن محرم وفاداری، ولایت مداری و اعتلای احکام الهی را بیاموزیم. باطن محرم اخلاق است و باید با آن آشنا باشیم.

وی در پایان بیان کرد: از امام رضا(ع) نقل می‌کنند که همه ائمه معصومین چراغ‌های هدایت و کشتی نجات هستند ولی چراغ هدایت سیدالشهدا نورانی‌ترین و کشتی نجاتش سریع‌ترین و وسیع‌ترین هستند.

در پایان این مراسم به ۳۵ نفر از برگزیدگان این دوره مسابقات، جوایز و لوح سپاس اهدا شد.

158
0 0

لینک های مفید

سنگ کف

لوازم یدکی رانا

ریمل چشم

کتاب های ادبیات استرالیا

بانک اطلاعات پزشکان کشور

$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });