عوامل رادیویی طرح تابستانه «قرآن؛ کتاب زندگی» تجلیل شدند

به نقل از سایت اخبار  قرآن و متون دینی ، اسلام در جهان :    

به گزارش خبرنگار مهر، آیین تجلیل و اختتامیه طرح تابستانه قرآن کتاب زندگی و افتتاحیه این طرح صبح دیروز چهارم مهر ماه در معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران با حضور حمیدشاه آبادی معاون صدای جمهوری اسلامی ایران ، حجت الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآنی و جمعی مدیران و مسئولین رادیویی برگزار شد.

احمد ابوالقاسمی، مدیر شبکه رادیویی قرآن در سخنانی ضمن عرض خیر مقدم   با بیان اینکه خوشحال هستیم از اینکه توانستیم قدمی هر چند کوچک در اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۲ داشته باشیم، اظهار کرد: هر چند دسترسی به افقی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این طرح برای ما طراحی کرده‌اند، سخت است و قوای بیشتری را می‌طلبد، ولی در همین حد نیز با توجه به تأکیداتی که ریاست محترم سازمان بر اجرای هر چه بهتر طرح داشتند، شاید از نگاه بیرونی هنوز در حد کافی به میزانی که بخواهیم تمام توان خود را در اجرای طرح به کار بگیریم، نگرفته‌ایم اما از نگاه خود ما تلاش خیلی خوبی در این زمینه به‌ویژه با کمک شبکه‌های مختلف صورت گرفت.

وی ادامه داد: امیدوارم که این حرکت آغاز خوبی برای رسیدن به قله تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور باشد، رهبر معظم انقلاب اسلامی این افق را طوری طراحی کرده‌اند که برسیم به جایی که مردم بتوانند با قرآن با هم حرف بزنند و خیلی از مشکلات خود را با خواندن یک آیه حل کرده و به نتیجه برسند و این حد مطلوب یک جامعه اسلامی است که مردم آن باید تا این حد توانمندی استفاده از آیات الهی را داشته باشند که بتوانند حتی سؤالات روزانه خود را با قرآن مطرح کرده و پاسخ آن را نیز از قرآن أخذ کنند.

ابوالقاسمی تصریح کرد: پیش‌بینی ما در این طرح قرآنی این بود که می‌توان برای آحاد مردم در هر سال یک جزء از قرآن کریم را در نظر گرفت و طبق طراحی که صورت گرفته رادیو یکی از مجریان طرح است و شبکه‌های مختلف تلویزیونی، آموزش و پرورش و ... در حال اجرای طرح هستند تا هر سال یک جزء از اجزای مختلف قرآن حفظ شود که در ابتدا ۱۶ سوره از انتهای جزء ۳۰ انتخاب و به‌خوبی نیز اجرا شد.

مدیر شبکه رادیویی قرآن در پایان ضمن قدردانی از همه عوامل دست‌اندرکار طرح قرآنی ۱۴۵۲، گفت: شاید از نگاه بیرونی توان صدا و سیما برای مشارکت در اجرای طرح بیشتر باشد ولی از نگاه درونی با سختی‌هایی که ما با آن مواجه هستیم، بنده فکر می‌کنم که شبکه‌های مختلف در حد خیلی خوبی وارد این طرح شدند و ان‌شاءالله با همین قدرت ما را کمک کنند تا بتوانیم طرح را به خوبی اجرا کنیم.

در ادامه حجت الاسلام حمیدمحمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی سند طرح ملی حفظ به تصویب رسیده و براساس مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ بوده است.

وی دینی شدن جامعه  را در ذیل همین خواسته دانست و افزود:نقش کلیدی و راهبردی را سازمان صدا و سیما دارد در حالیکه دستگاه های اجرایی نقش مجری دارند اما فرهنگ ساز برای این موضوع جایی جز رسانه ملی نبوده است و موفقیت این موضوع منوط به فعالیت رسانه ملی است.

دبیر شورای توسعه ادامه داد:اگر رادیو نقش خودش را ایفا کند و با کارکرد بی بدیلش نیازهای خود را پوشش دهد می تواند موفق آمیز باشد.

محمدی با اشاره به اینکه تاثیری که سمع بر بصر دارد ادامه داد:تاثیری که سمع بر بصر دارد در قرآن آمده است اولین سوال ها از سمع است  بدلیل ویژگی هایی که دارد دارای سطح تاثیر پذیری بیشتری است و از آنجایی که رادیو از مقوله سمع است تاثیرش بیشتر است . همچنین رسانه ای ارزان و در دسترس و دارای ویژگی های منحصر بفرد است.

وی ادامه داد: دلایل متعدد فلسفی سمع بر بصر وجود دارد بنابراین اگر جایگاه فاخر رادیو را درک کنیم و طرح های فاخر را متوجه این رسانه کنیم تاثیر فرهنگی را خواهیم دید.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با تاکید براینکه جمعیتی بالغ بر پنج میلیون نفر در این طرح حافظ جزء سی خواهیم داشت افزود:در این طرح مقرر شد صدا و سیما ورود سالیانه داشته و تا به امروز که به عنوان دبیر شورای توسعه فعالیت های این حوزه را رصد میکنم  حضور موثر رسانه ها بخصوص شبکه های رادیویی را ملاحظه کردم.

محمدی در پایان گفت : رسانه ملی جای تقدیر دارد و این فعالیت باید مبدایی باشد برای گسترش فعالیت های قرآنی و ما انتظاری که از رادیو قرآن داریم از رادیو جوان آن انتظار نمی رود وهرکدام از شبکه ها بنا بر چهارچوب های و پیش ساخته های خود هر کدام به نوعی سهمی از فرهنگ سازی را متقبل خواهند شد.

در این مراسم شاه آبادی معاون صدا ضمن قدردانی از تمامی مدیران حاضر در این طرح گفت: قرآن به عنوان کتاب زندگی باید در تمام شئون نقش آفرین باشد و جامعه ای قرآنی نخواهد بود مگر اینکه سبک زندگی قرآنی و انس با قرآن داشته باشیم. در این صورت نقطه عزیمت به تمام حرکات خواهد بود.

وی ادامه داد: طرح قرآنی ۱۴۵۲ عامل موثری برای تسریع در این انس قرآنی است. انس با قرآن ابزار و وسایلی می خواهد و رسانه نقش آفرینی بیشتری در ارتباط با قرآن داشت چه آنها که انس با قرآن داشتند و چه کسانی که آرام آرام با این طرح همراه شدند.

شاه آبادی با اشاره به رادیو به عنوان رسانه ای که سبک زندگی قرآنی را دست دارد افزود: امسال بنا بر طرحی که از سوی ستاد طرح ملی حفظ ابلاغ شد  وظیفه معاونت صدا این بود که این فرآیند را توسعه دهد.

وی با تأکید بر اینکه حفظ جزء سی اقدام ملی تأثیرگزاری در جهت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری بوده است، تصریح کرد: مباحث قرآنی از آن دست موضوعاتی نیست که بگوییم اختصاص به یک شبکه خاص دارد، بلکه تمام شبکه ها با قرآن گره خورده است. مگر ما سلامت را بدون رهنمود های قرآنی میتوانیم محقق کنیم؟

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: رادیو در بخشهای مختلف به عنوان یک رسانه زندگی که تعامل جدی با مردم برقرار می کند. این اقدام و این طرح قرآنی را باید داشته باشد و ما خوشحالیم این کتاب زندگی در رسانه زندگی جایگاه مناسبی پیدا کرده و ما امیدواریم بتوانیم هرروز توانمندتر قرآن را نسبت به گذشته نشر دهیم.

وی افزود: برنامه سازان ما حرفه ای ترین افراد هستند که با شناخت مخاطب و نیازش بهترین برنامه ها را در اختیار علاقه مندان قرار داده اند. مخاطب در زمانهای مختلف خواسته های متفاوتی دارند و تهیه کنندگان این سلایق را به خوبی می شناسند.

همچنین، در ادامه برگزاری این مراسم نیز به  احمد فراهانی، مدیر گروه آموزش رادیو قرآن و دبیر علمی طرح، میرحسینی، مدیر شبکه رادیو ورزش، سیفی، مدیر شبکه رادیو جوان و محمدزاده، مدیر شبکه رادیو ایران در سخنان کوتاهی به ارائه گزارشی از عملکرد شبکه مربوطه خود در اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۲ پرداختند. در ادامه این مراسم نیز امیرسرتیپ خلبان عابدی، از یادگاران هشت سال دفاع مقدس به ذکر خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس پرداخت.

پایان بخش این مراسم نیز از عوامل و دست اندکاران رادیویی طرح ۱۴۵۲ تجلیل به عمل آمد.

156
0 0

لینک های مفید

سنگ کف

لوازم یدکی رانا

ریمل چشم

کتاب های ادبیات استرالیا

بانک اطلاعات پزشکان کشور

$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });